Reklama

Media

Abp Stanisław Wielgus w sprawie multipleksu dla Telewizji TRWAM

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Za jeden z groźnych znaków czasu, wskazujący na nadzwyczajną aktywizację sił wrogich Kościołowi katolickiemu, bł. Jan Paweł II uznał zjawisko sekularyzmu, eliminującego różnymi sposobami z życia indywidualnego i społecznego nadprzyrodzony wymiar rzeczywistości i chrześcijańską antropologię. Trawestując pierwsze zdanie niesławnej pamięci „Manifestu komunistycznego” Karola Marksa, można odpowiedzialnie powiedzieć, że po Europie i po całym zachodnim świecie krąży obecnie upiór wojującego sekularyzmu, stanowiącego istotę współczesnego ateistycznego liberalizmu, nawiązującego wprost do haseł ateistycznej myśli oświeceniowej, w imię których tzw. Wielka Rewolucja Francuska dokonała pod koniec XVIII wieku mających charakter ludobójstwa prześladowań ponad miliona francuskich katolików i wywarła znaczący wpływ na wszystkie antyreligijne, zbrodnicze ideologie XIX i XX wieku.

Reklama

Chrześcijaństwo nie jest przeciwne oddzieleniu sfery „sacrum” od sfery „profanum”. To ono jako pierwsze wprowadziło nieznany w innych cywilizacjach konsekwentny ich rozdział. Rozdział ten zaznaczony został już w Księdze Rodzaju. Zawarty tam opis stworzenia świata jednoznacznie odbiera gwiazdom boskość, przyznawaną im w starożytnych cywilizacjach i religiach; odmitologizowuje świat i czyni go świeckim, co nie oznacza bynajmniej, że wrogim religii i transcendencji. Biblia i chrześcijaństwo, głosząc prawdę, że wszystko, co stworzył Bóg, jest piękne i dobre, dowartościowują również materię, w tym także ludzkie ciało, którymi pogardzały filozofie starożytne, takie jak platonizm czy neoplatonizm. To dowartościowanie doczesności i oddzielenie jej od sfery „sacrum” zwieńcza sam Chrystus znanymi powszechnie słowami: Co Bożego oddać Bogu, a co cesarskiego - cesarzowi.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Oddzielając „sacrum” od „profanum”, autentyczne chrześcijaństwo nigdy nie mogło jednak wyrazić zgody na to, by całe życie społeczne i indywidualne człowieka, który jest przecież dzieckiem Bożym, pozostawało pod władzą ateistycznego cesarza, czyli współczesnych, nieliczących się z transcendencją władz w różnych krajach, które znalazły się pod dominacją sekularyzmu, skrajnego subiektywizmu, utylitaryzmu i dyktatury relatywizmu. Nie mogło zgodzić się na to, by ten „cesarz” siadał na ołtarzu i decydował o „sacrum”.

Mimo że Amerykanie i Europejczycy w około 90 proc. są religijni i uznają wiarę w Boga, to władza na różnych szczeblach znajduje się na tych terenach w rękach ateistów i agnostyków. Są oni niezwykle skuteczni w dochodzeniu do władzy. Opanowują coraz to nowe jej tereny. Realizują od lat słynne komunistyczne hasło Gramsciego: Prowadzić długi marsz przez instytucje.

Opanowywać to wszystko w życiu społecznym i politycznym, co zapewni rząd nad ludzkimi losami i ludzką świadomością.

Reklama

Wybitny uczony amerykański, laureat Nagrody Nobla, zajmujący się socjologią, w tym rolą tzw. kapitału ludzkiego we współczesnym świecie, napisał kilka lat temu, że widzi wyraźnie, jak ateistyczny liberalizm, występujący w różnych postaciach, opanowuje najbardziej istotne dla współczesnych społeczeństw instytucje, a zwłaszcza: parlamenty i prawodawstwo, uniwersytety, media i rozrywkę.

Nawet nieprzygotowany zbytnio obserwator współczesnego publicznego życia widzi wyraźnie, że tak dzieje się naprawdę. Widać to wyraźnie na planie mediów, które głoszą wprost lub podstępnie sączą - ateizm, zboczenia seksualne, materialistyczny konsumpcjonizm i kompletny relatywizm moralny.

Tak dzieje się także w Polsce, gdzie toczy się zawzięta walka o rząd nad duszami. Mimo haseł o wolności słowa, mimo głoszonej ustawicznie potrzebie tzw. tolerancji, dąży się do tego, by osiągnąć niezagrożony przez nic i nikogo monopol w ustanawianiu prawa i w mediach.

Nie dziwi więc fakt, że Telewizja Trwam jest ustawicznie atakowana i poniżana. Stanowi ona bowiem bolesny cierń w brzuchu ateistycznego kolosa libertynizmu.

Ten fakt winien skłonić wszystkich ludzi, którzy rozumieją potrzebę wolności wypowiedzi publicznej, by zjednoczyli się wraz z 2,5 mln osób, które wyraziły na piśmie swoje poparcie dla Telewizji Trwam. Ta wierząca, katolicka większość naszego narodu musi sobie uświadomić swoją siłę. Musi zacząć egzekwować swoje przyrodzone prawa do wolnego, niczym nieskrępowanego wyznawania swojej wiary i prawo do posiadania swoich, katolickich, niezarażonych ateistycznym relatywizmem mediów.

2013-01-29 13:24

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Skolonizować wyobraźnię

Wpływ mediów na człowieka przybiera różnorakie formy. Niektóre z nich są wręcz wyrafinowane, np. oddziaływanie bodźców podprogowych na podświadomość odbiorcy radia, filmu czy telewizji, o czym napisano już wiele książek i artykułów. Natomiast nadal zastanawia niedostatek publikacji na temat wpływu mediów na wyobraźnię człowieka. W krajach zachodnich problematyka ta od dawna jest przedmiotem badań i wydawane są interesujące opracowania. Wpływ mediów na wyobraźnię człowieka jest tak groźny w skutkach, że porównywany jest z procesem kolonizacji, a więc radykalnego ograniczenia wolności czy nawet zniewolenia jednostki i narodu.
CZYTAJ DALEJ

Narodziny Maryi

Niedziela przemyska 36/2013, str. 8

[ TEMATY ]

wiara

Pismo Święte

Malowidło Narodzenie NMP z Sanktuarium Ojców Bernardynów w Leżajsku (XVIII w.)

Malowidło Narodzenie NMP z Sanktuarium Ojców Bernardynów w Leżajsku (XVIII w.)
Ewangelie nie wspominają nic o fakcie narodzin Najświętszej Maryi Panny. Wiadomości o narodzinach Matki Bożej czerpiemy z Protoewangelii Jakuba, powstałej już w drugim stuleciu po narodzinach Chrystusa. To właśnie, ten utwór, przypisywany Jakubowi Sprawiedliwemu (bratu Pana) jest odzewem na zainteresowanie członków pierwszych gmin chrześcijańskich postacią Maryi; znajdujemy w nim imiona rodziców Najświętszej Maryi Panny, opowiada on także o narodzinach Matki Bożej. Na tej podstawie powstaną w późniejszym okresie Żywoty Maryi.
CZYTAJ DALEJ

10 tysięcy wiernych w Loretto

2025-09-08 08:11

[ TEMATY ]

Sanktuarium Matki Bożej Loretańskiej

Archiwum ZSL

„Maryjo, Tyś naszą nadzieją” to nie tylko hasło przeżywanego 7 września odpustu w Sanktuarium w Loretto, ale także głos serc pielgrzymów, którzy przybyli do Matki Bożej Loretańskiej, pokładając w Maryi całą swoją ufność. Patronem medialnym wydarzenia był m. in. Tygodnik „Niedziela”

Wzywanie Maryi - Matki nadziei - wybrzmiewał z serc pątników na różne sposoby: z mocą, radością, a także z ledwie słyszalnym szeptem serca ściśniętego przez ból doświadczeń życiowych, a jednak ufającego. Nie sposób wymienić wszystkie intencje, które każdego roku przynoszą pielgrzymi do tronu Pani Loretańskiej: za dzieci, które są blisko Boga i za te, które gdzieś się zagubiły; o uratowanie małżeństwa, bo alkohol, bo zdrada; o upragnione potomstwo i … wiele innych. Bez względu na wiek z dziecięcą prostotą powtarzają jak „Zdrowaśki” w różańcu: „Maryjo, Tyś naszą nadzieją”. Ton ufności wybrzmiewał w śpiewanych „Godzinkach”, rozpoczynających odpustowe czuwanie. Po nim różaniec, bo przecież to ukochana modlitwa błogosławionego ks. Ignacego Kłopotowskiego, założyciela Zgromadzenia Sióstr Loretanek i fundatora Loretto. 7 września to także jego liturgiczne wspomnienie. Wśród pielgrzymów jest także wielu, którzy przez wstawiennictwo tego polskiego kapłana wyprosiło już wiele łask, jak rodzice Poli uzdrowionej z chłoniaka, czy pani Krystyna, która w tym roku przybyła, by dziękować za wymodloną po dziesięciu latach ciążę synowej.
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję