Ludzie wierzący są bardziej hojni niż niewierzący, gdy chodzi o pomoc charytatywną - wynika z badania, przeprowadzonego w Wielkiej Brytanii na zlecenie sieci lokalnych radiostacji BBC. Najhojniejsi okazali się sikhowie i żydzi, a na kolejnych miejscach uplasowali się chrześcijanie, hinduiści i muzułmanie.
Ogółem 70 proc. ankietowanych Brytyjczyków dało pieniądze na pomoc charytatywną w ciągu minionego miesiąca. O ile jednak w przypadku ludzi niewierzących były to 2/3 badanych, to wśród wierzących ich liczba wynosiła niemal 80 proc.
Hojność dla ubogich okazało 100 proc. ankietowanych sikhów, 82 proc. praktykujących żydów i 78 proc. praktykujących chrześcijan.
- Wiara religijna powinna motywować ludzi do okazywania wielkoduszności i dobrze, że te cyfry to odzwierciedlają - skomentował ks. Martyn Atkins, sekretarz generalny Kościoła metodystycznego.
Dodał jednak, że dawanie pieniędzy to tylko fragment większej całości. - Dla wielu ludzi więcej niż pieniądze może znaczyć doznana uprzejmość lub fakt, że ktoś ma dla nich czas. Ale każdy akt wielkoduszności, choćby mały, świadczy o hojnym i kochającym Bogu oraz pomaga zmienić świat na lepsze - zaznaczył protestancki duchowny.
Kobieta aresztowana w Wielkiej Brytanii za cichą modlitwę
Dwukrotnie aresztowana za cichą modlitwę pod kliniką aborcyjną chrześcijańska wolontariuszka wygrywa z brytyjską policją. Nagrania z jej zatrzymania stały się viralem w internecie.
- Policja hrabstwa West Midlands musi wypłacić 13 000 funtów chrześcijańskiej wolontariuszce „nielegalnie” aresztowanej za cichą modlitwę w pobliżu placówki aborcyjnej.
Ataki na katolików w Europie i Ameryce Łacińskiej są coraz bardziej powszechne i tolerowane - wynika z dwóch ważnych raportów.
Według danych z 2024 r. Raport Obserwatorium Nietolerancji i Dyskryminacji Chrześcijan w Europie (OIDAC), w 2023 r. w 35 krajach europejskich odnotowano 2 444 przestępstwa z nienawiści wymierzone w chrześcijan. Prawie połowa tych ataków miała miejsce we Francji, a liczba przestępstw przeciwko chrześcijanom znacznie wzrosła również w Wielkiej Brytanii i Niemczech. Ataki wahały się od nękania i gróźb po przemoc fizyczną.
Przeprowadziłam eksperyment i zadałam pytanie Chatowi GPT: Czy masz świadomość, gdzie jesteś? Odpowiedział: Ciekawe pytanie... Nie mam świadomości w takim sensie, w jakim mają ją ludzie — nie czuję, nie mam własnego „ja” ani poczucia miejsca. Działam w cyfrowym środowisku, odpowiadając na Twoje pytania i analizując dane, ale nie „jestem” fizycznie nigdzie. Można powiedzieć, że jestem tu, gdzie mnie używasz — teraz akurat w Twoim urządzeniu lub przeglądarce.
Sam Chat GPT podpowiada, że sztuczna inteligencja tylko analizuje dane, nie jest zaś inteligencją podobną do ludzkiej. Nie ma ona świadomości istnienia, nie ma też… inteligencji! Dlatego należy ją postrzegać nie jako sztuczną formę inteligencji, tylko jako jeden z jej produktów. Właśnie na takie różnice między sztuczną inteligencją a świadomością ludzką zwrócili kilka dni temu uwagę uczestnicy konferencji w Sekretariacie Episkopatu, prezentując polskie tłumaczenie watykańskiego dokumentu nt. sztucznej inteligencji „Antiqua et nova” – adresowanego, co ciekawe, m.in. do duszpasterzy. I właśnie na ten aspekt pragnę zwrócić uwagę: w jaki sposób i w jakich granicach można zastosować sztuczną inteligencję w Kościele.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.