O UZNANIE mediów publicznych za „instytucję narodową, służącą rozwojowi kultury, wspomagającą rozwój demokracji”, zaapelowało do parlamentarzystów Stowarzyszenie Dziennikarzy Polskich. SDP w swym stanowisku podkreśla, że obawia się zapaści finansowej mediów publicznych.
OBECNIE do wyboru mamy 132 stacje telewizyjne nadające w języku polskim. Od początku 2007 r. w ofercie stacji kablowych i platformach cyfrowych pojawiło się prawie 50 nowych kanałów. Polacy bowiem wciąż najchętniej oglądają stacje ogólnopolskie, media publiczne. Z danych TNS OBOP wynika, że TVP1, TVP2, Polsat i TVN pochłaniają ok. 70 proc. czasu poświęconego na oglądanie telewizji. Spośród stacji tematycznych Polacy najchętniej wybierają stacje informacyjne (8 proc. udział w widowni) oraz stacje dziecięce (3,5-procentowy udział w widowni).
Z INTERNETU korzysta ok. 45 proc. mieszkańców Polski. Ok. 70 proc. internautów odwiedza sieć codziennie lub prawie codziennie, a ponad 17 proc. deklaruje, że robi to kilka razy w tygodniu. Polacy najczęściej korzystają z Internetu w domu (87 proc. ankietowanych). Wśród korzystających z sieci 77 proc. posiada w domu stałe łącze, ok. 5 proc. odbiera internet bezprzewodowo, a 2 proc. za pomocą modemu.
(kjk)
Pomóż w rozwoju naszego portalu