Ubóstwo dotyka ludzi żyjących obok nas. „Dlatego kampania ma charakter edukacyjny, jej celem jest uwrażliwienie ludzi na biedę i zachęta do podejmowania konkretnej pomocy osobom bezdomnym i ubogim” - powiedział ks. Ryszard Umański, wicedyrektor częstochowskiej Caritas. Warto przypomnieć badania Głównego Urzędu Statystycznego, które pokazują, że tendencja wzrostowa odnotowana w wielu dziedzinach polskiej gospodarki nie przekłada się na poprawę warunków życia. Prawie 5 mln ludzi, co ósma osoba w Polsce, żyje poniżej minimum egzystencji, co znaczy, że nie zaspokaja nawet podstawowych potrzeb, co często prowadzi do wyniszczenia biologicznego. Dotyczy to często ludzi młodych, w tym w dużej części dzieci, głównie z rodzin wielodzietnych. Co druga osoba żyjąca w nędzy nie ma ukończonych 19 lat, a co trzecia ma mniej niż 14 lat.
„Kromka Chleba” to kampania całoroczna, która ma przypominać, że „mamy pomagać bliźniemu będącemu w potrzebie nie w jedną niedzielę, lecz przez cały rok” - podkreśla ks. R. Umański. Projekt można wesprzeć dokonując wpłat na konto akcji: 29 1060 0034 1080 1080 1080 1080.
Akcję „Kromka Chleba” można wesprzeć od 15 lutego kupując w urzędach pocztowych „Krążek Nadziei”.
W ten sposób 5 zł trafi do najbardziej potrzebujących.
Pomóż w rozwoju naszego portalu