W diecezjach

Tego lata Beskid Śląski

Grupa dzieci i młodzieży (ponad 50 osób) z parafii pw. Macierzyństwa Najświętszej Maryi Panny w Garbowie - Cukrowni pod kierownictwem proboszcza ks. Mariana Szuby wypoczywała w Szczyrku.

wakacje

Archiwum parafii

Młodzież z Garbowa - Cukrowni w Beskidzie Śląskim

Pierwszym dłuższym przystankiem jest sanktuarium Miłosierdzia Bożego w Łagiewnikach, gdzie ks. Marian odprawia dla nas Mszę św. w kościele św. Faustyny, a następnie zwiedzamy sanktuarium św. Jana Pawła II. Wzmocnieni modlitwą szczęśliwie docieramy na pyszny obiad do hotelu w Szczyrku, gdzie mieszkamy przez 12 dni. Miejsce to położone jest malowniczo w Beskidzie Śląskim, w dolinie potoku Żylica. To świetne miejsce do uprawiania turystyki górskiej, z czego chętnie korzystaliśmy. Okoliczne grzbiety to Skrzyczne (1257 m n.p.m.) i Klimczok (1117 m n.p.m.), który zdobyliśmy już drugiego dnia. Sił dodawała nam codzienna Msza św.

Zwiedziliśmy Wisłę, a w niej skocznię im. Adama Małysza, muzeum narciarstwa, rynek i zamek Prezydenta RP oraz Bielsko - Białą i Studio Filmów Rysunkowych z pokazem produkcji filmu animowanego, a z obrzeża miasta wyruszyliśmy również na górski szlak „Szyndzielnię” (1028 m n.p.m.). Kolejne piękne miejsce to Ustronie, nad którym wznosi się Czantoria Wielka (995 m n.p.m.). Po czeskiej stronie stoi wieża widokowa, z której podziwialiśmy panoramę okolicy od Tatr po Katowice. W niedzielę pojechaliśmy do Wadowic, aby w bazylice uczestniczyć we Mszy św.; następnie zwiedzaliśmy rodzinny dom naszego kochanego Ojca Świętego Jana Pawła II. Później był czas na pyszne kremówki i pokłon Matce Bożej w murach klasztoru Kalwarii Zebrzydowskiej. Tego dnia późny obiad bardzo wszystkim smakował.

Archiwum parafii

Ks. Marian Szuba

W przeddzień wyjazdu czekało nas ostatnie spotkanie z dziką przyrodą - „Dolina Białej Wisełki”, skąpana w słońcu, prowadziła nas na „Baranią Górę” (1220 m n.p.m.). Płynąca tam niewielkim strumieniem Wisła pokonuje mnóstwo kaskad, spienia się i jest biała niczym mleko. Na szczycie był czas na dłuższy odpoczynek i posiłek. Doliną Czarnej Wisełki zeszliśmy do Jeziora Czarniańskiego, gdzie czekał na nas autokar. Ostatni dzień naszego pobytu to spacer po Szczyrku i czas na zakupy i pamiątki. Czas wypoczynku był integracją między kolonistami. Hotel popołudniami tętnił życiem, była strefa kibica, bawiliśmy się w gry i zabawy sportowe, ognisko, śpiewy i dyskoteki. Grupa korzystała z kąpieli na basenach, a przy okazji zwiedziła Żywiec. Młodzież wykazała się dużymi zdolnościami wokalnymi, jak i aktorskimi.

W ostatnim dniu po Mszy św. wyruszyliśmy w drogę do domu. Na naszej trasie jest jeszcze Rzeszów i Muzeum Diecezjalne, które zwiedzamy pod przewodnictwem ks. Pawła Batorego, który jako student służył w naszej parafii pomocą duszpasterską przez 8 lat. Zobaczyliśmy ponad 600 eksponatów. Zbiory to dzieła sztuki sakralnej, np. figura Madonny sprzed 1410 r. Jeszcze lody i krótki spacer po rynku. Zmęczeni upalnym dniem, ale bardzo zadowoleni wróciliśmy do Garbowa - Cukrowni.

Wspominając niezapomniane chwile kolonii, należy pamiętać, że nasza wyprawa nie odbyłaby się, gdyby nie starania proboszcza ks. Mariana Szuby. Bardzo serdecznie dziękujemy naszym sponsorom: wójtowi Gminy Garbów Kazimierzowi Firlejowi, kierownik GOPS w Garbowie Marcie Plesze oraz hurtowni „MN” Marka Nurzyńskiego, Materne z Łopatek, „Nałęczowiance” z Nałęczowa i „Cisowiance” z Drzewcy. Mamy nadzieję, że ks. kan. Marian Szuba będzie nadal organizował takie wspaniałe wyjazdy. Chcemy mu serdecznie podziękować za wspólnie spędzony czas.

2018-07-31 11:58

#WakacjezNiedzielą (cz. 7)

Niedziela sandomierska 34/2021, str. IV

turystyka

wakacje

Agnieszka Łatka

Kościół w Dzikowcu

Kolejnym ciekawym miejscem na wakacyjnym szlaku dworów, pałaców i zamków znajdujących się na terenie naszej diecezji jest miejscowość Dzikowiec.

Leży ona na południowych granicach Puszczy Sandomierskiej. Wybierając się do tego punktu naszego zainteresowania możemy wybrać różne drogi, bo jak to w życiu bywa do wybranego celu można dotrzeć z różnych stron. Proponujemy dojazd od strony Majdanu Królewskiego przez miejscowości: Kopcie, Wola Rusinowska i Lipnica. Trasa ta pozwala nam zasmakować w krajobrazie pięknych lasów i łąk.

Licheń: 148. Zebranie Plenarne Konferencji Wyższych Przełożonych Zakonów Żeńskich

2024-04-23 19:45

Licheń

zakonnice

Mszą Świętą w bazylice licheńskiej pod przewodnictwem abp. Antonio Guido Filipazzi, nuncujsza apostolskiego w Polsce, 23 kwietnia rozpoczęło się 148. Zebranie Plenarne Konferencji Wyższych Przełożonych Zakonów Żeńskich. W obradach bierze udział ponad 160 sióstr: przełożonych prowincjalnych i generalnych z około stu żeńskich zgromadzeń zakonnych posługujących w Polsce.

Podczas Eucharystii modlono się w intencjach Ojca Świętego i Kościoła w Polsce. 23 kwietnia to uroczystość św. Wojciecha, patrona Polski.

W siedzibie MEN przedstawiono szokujący ranking szkół przyjaznych osobom LGBTQ+

2024-04-24 13:58

LGBT

PAP/Rafał Guz

„Bednarska" - I społeczne liceum ogólnokształcące im. Maharadży Jam Saheba Digvijay Sinhji w Warszawie zostało najwyżej ocenione w najnowszym rankingu szkół przyjaznych osobom LGBTQ+. Ranking przedstawiła Fundacja "GrowSpace" w siedzibie Ministerstwa Edukacji Narodowej.

Ranking w gmachu MEN został zaprezentowany po raz pierwszy.