Reklama

Niedziela Wrocławska

Wrocław: Caritas przygotuje 750 paczek dla najuboższych

750 paczek dla najuboższych Wrocławian przygotowuje wrocławska Caritas. To część większego projektu finansowanego przez Gminę Wrocław i wspieranego przez Bank Żywności. Od poniedziałku do czwartku każdy może odebrać zaproszenie na taką paczkę.

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

750 paczek dla najuboższych wrocławian przygotowuje wrocławska Caritas. To część większego projektu finansowanego przez Gminę Wrocław i wspieranego przez Bank Żywności. Od poniedziałku do czwartku każdy może odebrać zaproszenie na taką paczkę.

W poniedziałek, 18 grudnia, wrocławska Caritas rozpoczęła wydawanie zaproszeń na paczki świąteczne przygotowywane z gminą Wrocław. – To pomoc dla osób korzystających na co dzień z jadłodajni wrocławskich, ze schronisk dla najuboższych – podkreśla ks. Dariusz Amrogowicz, dyrektor Wrocławskiej Caritas.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

W sumie przygotowanych będzie 750 paczek. – Przez najbliższe cztery dni będziemy zapisywać osoby, które chcą skorzystać z tej pomocy – wyjaśnia s. Aneta Banyś, wydająca zaproszenia. Aby zapisać się na taką paczkę wystarczy przyjść do siedziby wrocławskiej Caritas przy ul. Katedralnej 7 w godzinach od 9.00 do 14.00 z dowodem osobistym. Nie trzeba mieć żadnych zaświadczeń. Każdy otrzymuje imienne zaproszenie, które pozwoli mu 23 grudnia otrzymać świąteczną pomoc.

Reklama

W wigilię Bożego Narodzenia, przygotowana będzie Wrocławska Wigilia na pl. Solnym, na której ubodzy zjedzą m.in. pierogi, rybę i napiją się barszczu. W samo Boże Narodzenie i drugi dzień Świąt jadłodajnie będą zamknięte, dlatego tak ważne są te paczki. – W każdej potrzebujący znajdą bochenek chleba i coś do chleba: konserwy, ser, parówki – wylicza Michał Brzeziński, koordynator akcji. – Będzie też czekolada i słodki napój dzięki zacieśnionej współpracy z Bankiem Żywności – dodaje.

Zachęcamy, aby o informować o zaproszeniach tak, by dotarły do jak najliczniejszej grupy. – Jeśli widzimy osoby bezdomne, ubogie, szukające pożywienia w śmietnikach, czy nocujące na naszych klatkach schodowych albo mamy sąsiadów żyjących w ubóstwie, nie wahajmy się zaproponować im takiej pomocy – zachęca ks. Dariusz Amrogowicz z wrocławskiej Caritas.

2017-12-18 14:47

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Caritas w Polsce organizuje wakacje dla dzieci polonijnych ze Wschodu

[ TEMATY ]

Caritas

wakacje

Atos-International-Foter-CC-BY-SA

Wzorem lat ubiegłych Caritas w Polsce zaprasza dzieci polonijne na wypoczynek w ojczyźnie przodków. Dzięki akcjom organizowanym od 2006 roku blisko 20 tys. dzieci polonijnych mogło już wziąć udział w wakacjach połączonych z integracją z dziećmi polskimi.

Cenną specyfiką turnusów wypoczynkowych Caritas jest właśnie pogłębiona integracja wypoczywających razem rówieśników – zaznacza rzecznik Caritas Polska, Paweł Kęska. Według danych Planu Współpracy z Polonią i Polakami za Granicą w 2014 r 70 proc. osób polskiego pochodzenia nie mówi już po polsku. Z tego względu przyjazd dzieci do ojczyzny przodków jest tak znaczący.

CZYTAJ DALEJ

Św. Joanna d´Arc

[ TEMATY ]

Joanna d'Arc

pl.wikipedia.org

Drodzy bracia i siostry,
Chciałbym wam dzisiaj opowiedzieć o Joannie d´Arc, młodej świętej, żyjącej u schyłku Średniowiecza, która zmarła w wieku 19 lat w 1431 roku. Ta młoda francuska święta, cytowana wielokrotnie przez Katechizm Kościoła Katolickiego, jest szczególnie bliska św. Katarzynie ze Sieny, patronce Włoch i Europy, o której mówiłem w jednej z niedawnych katechez. Są to bowiem dwie młode kobiety pochodzące z ludu, świeckie i dziewice konsekrowane; dwie mistyczki zaangażowane nie w klasztorze, lecz pośród najbardziej dramatycznych wydarzeń Kościoła i świata swoich czasów. Są to być może najbardziej charakterystyczne postacie owych „kobiet mężnych”, które pod koniec średniowiecza niosły nieustraszenie wielkie światło Ewangelii w złożonych wydarzeniach dziejów. Moglibyśmy je porównać do świętych kobiet, które pozostały na Kalwarii, blisko ukrzyżowanego Jezusa i Maryi, Jego Matki, podczas gdy apostołowie uciekli, a sam Piotr trzykrotnie się Go zaparł. Kościół w owym czasie przeżywał głęboki, niemal 40-letni kryzys Wielkiej Schizmy Zachodniej. Kiedy w 1380 roku umierała Katarzyna ze Sieny, mamy papieża i jednego antypapieża. Natomiast kiedy w 1412 urodziła się Joanna, byli jeden papież i dwaj antypapieże. Obok tego rozdarcia w łonie Kościoła toczyły się też ciągłe bratobójcze wojny między chrześcijańskimi narodami Europy, z których najbardziej dramatyczną była niekończąca się Wojna Stulenia między Francją a Anglią.
Joanna d´Arc nie umiała czytań ani pisać. Można jednak poznać głębiej jej duszę dzięki dwóm źródłom o niezwykłej wartości historycznej: protokołom z dwóch dotyczących jej Procesów. Pierwszy zbiór „Proces potępiający” (PCon) zawiera opis długich i licznych przesłuchań Joanny z ostatnich miesięcy jej życia ( luty-marzec 1431) i przytacza słowa świętej. Drugi - Proces Unieważnienia Potępienia, czyli "rehabilitacji" (PNul) zawiera zeznania około 120 naocznych świadków wszystkich okresów jej życia (por. Procès de Condamnation de Jeanne d´Arc, 3 vol. i Procès en Nullité de la Condamnation de Jeanne d´Arc, 5 vol., wyd. Klincksieck, Paris l960-1989).
Joanna urodziła się w Domremy - małej wiosce na pograniczu Francji i Lotaryngii. Jej rodzice byli zamożnymi chłopami. Wszyscy znali ich jako wspaniałych chrześcijan. Otrzymała od nich dobre wychowanie religijne, z wyraźnym wpływem duchowości Imienia Jezus, nauczanej przez św. Bernardyna ze Sieny i szerzonej w Europie przez franciszkanów. Z Imieniem Jezus zawsze łączone jest Imię Maryi i w ten sposób na podłożu pobożności ludowej duchowość Joanny stała się głęboko chrystocentryczna i maryjna. Od dzieciństwa, w dramatycznym kontekście wojny okazuje ona wielką miłość i współczucie dla najuboższych, chorych i wszystkich cierpiących.
Z jej własnych słów dowiadujemy się, że życie religijne Joanny dojrzewa jako doświadczenie mistyczne, począwszy od 13. roku życia (PCon, I, p. 47-48). Dzięki "głosowi" św. Michała Archanioła Joanna czuje się wezwana przez Boga, by wzmóc swe życie chrześcijańskie i aby zaangażować się osobiście w wyzwolenie swojego ludu. Jej natychmiastową odpowiedzią, jej „tak” jest ślub dziewictwa wraz z nowym zaangażowaniem w życie sakramentalne i modlitwę: codzienny udział we Mszy św., częsta spowiedź i Komunia św., długie chwile cichej modlitwy prze Krucyfiksem lub obrazem Matki Bożej. Współczucie i zaangażowanie młodej francuskiej wieśniaczki w obliczu cierpienia jej ludu stały się jeszcze intensywniejsze ze względu na jej mistyczny związek z Bogiem. Jednym z najbardziej oryginalnych aspektów świętości tej młodej dziewczyny jest właśnie owa więź między doświadczeniem mistycznym a misją polityczną. Po latach życia ukrytego i dojrzewania wewnętrznego nastąpiły krótkie, lecz intensywne dwulecie jej życia publicznego: rok działania i rok męki.
Na początku roku 1429 Joanna rozpoczęła swoje dzieło wyzwolenia. Liczne świadectwa ukazują nam tę młodą, zaledwie 17-letnią kobietę jako osobę bardzo mocną i zdecydowaną, zdolną do przekonania ludzi niepewnych i zniechęconych. Przezwyciężywszy wszystkie przeszkody spotyka następcę tronu francuskiego, przyszłego króla Karola VII, który w Poitiers poddaje ją badaniom przeprowadzanym przez niektórych teologów Uniwersytetu. Ich ocena jest pozytywna: nie dostrzegają w niej nic złego, lecz jedynie dobrą chrześcijankę.
22 marca 1429 Joanna dyktuje ważny list do króla Anglii i jego ludzi, oblegających Orlean (tamże, s. 221-22). Proponuje w nim prawdziwy, sprawiedliwy pokój między dwoma narodami chrześcijańskimi, w świetle imion Jezusa i Maryi, ale jej propozycja zostaje odrzucona i Joanna musi angażować się w walkę o wyzwolenie miasta, co nastąpiło 8 maja. Innym kulminacyjnym momentem jej działań politycznych jest koronacja Karola VII w Reims 17 lipca 1429 r. Przez cały rok Joanna żyje między żołnierzami, pełniąc wśród nich prawdziwą misję ewangelizacyjną. Istnieje wiele ich świadectw o jej dobroci, męstwie i niezwykłej czystości. Wszyscy, łącznie z nią samą, mówią o niej „la pulzella” - czyli dziewica.

Męka Joanny zaczęła się 23 maja 1430, gdy jako jeniec wpada w ręce swych wrogów. 23 grudnia zostaje przewieziona pod strażą do miasta Rouen. To tam odbywa się długi i dramatyczny Proces Potępienia, rozpoczęty w lutym 1431 r. a zakończony 30 maja skazaniem na stos. Był to proces wielki i uroczysty, któremu przewodniczyli dwaj sędziowie kościelni: biskup Pierre Cauchon i inkwizytor Jean le Maistre. W rzeczywistości kierowała nim całkowicie duża grupa teologów słynnego Uniwersytetu w Paryżu, którzy uczestniczyli w nim jako asesorzy.

Podziel się cytatem

CZYTAJ DALEJ

Kard. Ryś w Boże Ciało: popatrz w swoje sumienie, ono musi być oczyszczone!

2024-05-30 16:38

[ TEMATY ]

archidiecezja łódzka

ks. Paweł Kłys

- Chcesz klękać dziś przed Jezusem? Chcesz za Nim iść w tej pięknej procesji? To, mówi nam Pismo, popatrz w swoje sumienie. Ono musi być oczyszczone. Do oczyszczenia sumienia i spojrzenia w sumienie – do naszego wnętrza – wzywa nas Słowo w dniu, kiedy oddajemy najbardziej publiczną cześć Jezusowi. Kiedy wychodzimy na ulicę, kiedy chcemy Go pokazać całemu naszemu kochanemu miastu – mówił kard. Ryś.

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję