Reklama

Polska

Trzeźwym okiem. Ruszyła ogólnopolska kampania społeczna „Nie piję, bo kocham”

Kilkanaście tysięcy osób, znane osobistości, wspaniała zabawa, wzajemna życzliwość i płomienne dyskusje – to i wiele więcej miało miejsce w minioną sobotę 23 września na pl. Piłsudskiego w Warszawie, gdzie odbył się happening edukacyjny „Świadek Wolności”, który oficjalnie zainaugurował ogólnopolską kampanię społeczną „Nie piję, bo kocham”.

[ TEMATY ]

trzeźwość

Łukasz Krzysztofka

Koncert w Warszawie "Świadek wolności" rozpoczał kampanię "Nie piję, bo kocham"

Koncert w Warszawie

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Na pl. Piłsudskiego w Warszawie powstało miasto namiotów z różnorodną ofertą dla uczestników tego wyjątkowego wydarzenia. Jednym z nich był namiot debat, gdzie ludzie showbiznesu (m.in. Ksawery Szlenkier, Dariusz Kowalski), działacze społeczni (m.in. Katarzyna i Paweł Maciejewscy) i politycy (m.in. minister Henryk Kowalczyk, poseł Robert Telus) rozmawiali na tematy związane z abstynencją, czy potencjałem rodziny jako główną przestrzenią kształtowania młodego, odpowiedzialnego człowieka.

Wielką atrakcją był namiot z interaktywną wystawą na temat sługi Bożego ks. Franciszka Blachnickiego, gdzie zwiedzający mogli lepiej poznać zarówno osobę, jak i przesłanie założyciela Ruchu Światło-Życie oraz Krucjaty Wyzwolenia Człowieka.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Na uczestników happeningu czekał też namiot zabaw dla dzieci, a także namiot adoracji Najświętszego Sakramentu. Całość wydarzenia skupiała się jednak przede wszystkim na głównej scenie, gdzie oprócz występów znanych artystów, przedstawiano Świadków Wolności, czyli św. Jana Pawła II, bł. Karolinę Kózkównę, ks. Blachnickiego i Helenę Kmieć. Finałowym punktem było Widowisko Artystyczne, w które zaangażowali się nie tylko artyści, ale również widownia.

Organizatorzy i Ambasadorzy zapewniają, że to, co działo się w stolicy w minioną sobotę jest jedynie początkiem łączącym trzeźwość i doskonałą zabawę. Po Warszawie przyjdzie czas na inne miasta, gdzie lokalnie będzie rozbrzmiewał przekaz nawołujący do samodzielnego myślenia. 23 września Polscy pokazali, że temat ten jest ważny i chcą świadomie kreować rzeczywistość. Do tego samego zapraszają Ambasadorzy kampanii promującej trzeźwość i abstynencję, czyli m.in. Aleksandra Socha, Paweł Zagumny, Krzysztof Hołowczyc, Radosław Pazura i Dorota Chotecka-Pazura Jacek Weigl, Arkadio, Sławomir Szmal, Dariusz Kowalski, Monika i Marcin Gomułkowie, Agnieszka Musiał, Ksawery Szlenkier i Małgorzata Buczkowska-Szlenkier, Jacek Pulikowski, Brygida Grysiak, Natalia Niemen, Weronika Kostrzewa, Mariusz Siebert, Joanna Mazur i Michał Stawicki, Jan Budziaszek czy Marcin Kwaśny.

Reklama

Zamiast końca świata przyszedł czas na zmianę myślenia na temat trzeźwości w Polsce – mówi Andrzej Dubiel, rzecznik prasowy kampanii społecznej „Nie piję, bo kocham” – istotą przekazu jest pokazanie, że życie w trzeźwości to wolność, a nie jej brak – myślmy samodzielnie, a nie tak jak chcą tego reklamy.

Kampania społeczna „Nie piję bo kocham” realizowana ze środków Narodowego Programu Zdrowia 2016-2020.

2017-09-25 20:42

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Kierunkowskaz

Niedziela małopolska 8/2023, str. V

[ TEMATY ]

trzeźwość

Grażyna Kołek

Pan Janusz jest trzeźwym alkoholikiem. Mężem, ojcem i dziadkiem.

Krakowianin, nadal aktywny zawodowo, w rozmowie z Niedzielą opowiedział o swej drodze do uzależnienia i o wychodzeniu z nałogu:

CZYTAJ DALEJ

Tak, proszę, Jezu Chryste, obmyj mnie

[ TEMATY ]

homilia

rozważania

Pio Si/pl.fotolia.com

Rozważania do Ewangelii J 13, 1-15.

Wielki Czwartek, 28 marca

CZYTAJ DALEJ

Historia według Kossaka

2024-03-28 10:54

[ TEMATY ]

Materiał sponsorowany

Armando Alvarado

Mało która postać historyczna odcisnęła tak mocno swój ślad w dziejach świata, i tak bardzo wpływa na wyobraźnię współczesnych ludzi, jak Napoleon. Pisano o nim książki, wiersze, kręcono filmy, ale bodaj żadne z tych dzieł nie jest tak wymowne jak obraz Wojciecha Kossaka poświęcone temu geniuszowi wojny.

Mowa, oczywiście, o powstałym w 1900 r. dziele „Bitwa pod piramidami”. Obraz mimo upływu lat nadal wywiera ogromne wrażenie na widzach, pobudzając nie tylko ich „estetyczne synapsy”, ale i zmuszając do głębszej refleksji nad dziejami okresu, który został przedstawiony na płótnie i tego, jak wpłynął Napoleon na ukształtowanie się świata. Malowidło Kossaka intryguje nie tylko widzów, ale i ekspertów, od dawna jest obiektem wnikliwych analiz wielu badaczy. Bank Pekao S.A. zaprasza do obejrzenia krótkiego filmu pt. „Okiem liryka”, który przybliża fascynującą historię tego monumentalnego płótna.

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję