Każdy zbliżający się okres świąt Bożego Narodzenia jest dla nas wyzwaniem, aby przygotować jak najwięcej paczek i zobaczyć uśmiech na twarzach dzieci. Sprawia nam to wielką satysfakcję, kiedy widzimy radość najmłodszych, którzy na tę paczkę czekają – powiedział dr Paweł Michalak, Wielki Prior Polski Zakonu Świętego Jerzego Męczennika.
W tym roku spotkanie z mikołajem zorganizowano w Szkole Podstawowej nr 175 im. Henryka Ryla przy ul. Pomorskiej 27. – Mikołajki to wspaniała okazja, aby gościć dzieci z różnych szkół. Do uroczystości przygotowujemy się wiele tygodni wcześniej. Jednym z naszych celów działania jest doskonalenie kompetencji społecznych, a można to robić tylko i wyłącznie przez pomoc, współpracę i współdziałanie. Dlatego w organizację imprezy włączyli się nauczyciele i uczniowie – podkreśliła mgr Beata Ciupińska, dyrektor szkoły.
W odświętnie udekorowanej sali na dzieci oczekiwały skrzaty. Dla małych gości Anna Ochocka, nauczycielka muzyki, przygotowała zabawy i konkursy o tematyce bożonarodzeniowej, w których dzieci chętnie brały udział. W przygotowanie paczek włączyli się członkowie Szkolnego Koła Caritas pod opieką katechetki pani Elżbiety Niewiadomskiej.
Rolę pomocników mikołaja przyjęli damy i kawalerowie zakonu, którzy dbali o to, aby każde dziecko w tym dniu czuło się szczególnym gościem. Dobroć, troska o drugiego człowieka i bezinteresowne obdarowywanie cechuje członków zakonu, tak jak postać św. Mikołaja pokazuje kogoś, kto symbolizuje pozytywne wartości.
Organizacja w tym roku obchodziła 20-lecie działalności.
Prosimy, by mieli odwagę budować jedność wokół siebie – w naszej tak bardzo pokłóconej ojczyźnie – modlił się z młodzieżą kard. Grzegorz Ryś.
Metropolita łódzki wziął udział w nowennie „Akcja 21:20” w intencji ojczyzny, zgody narodowej i poszanowania życia ludzkiego, która trwała od 16-24 marca. W 5. dniu modlił ze studentami się w kaplicy Duszpasterstwa Akademickiego „5” o siłę i odwagę dla młodych w odkrywaniu wiary i życiowego powołania. – Na czym ta siła i odwaga do wiary i do życiowego powołania polega? Polega na tym, żeby przyjść do Jezusa. Potem, żeby spotkać się z Jego wzrokiem pełnym miłości i wytrzymać ten wzrok. Odkrywszy tę Miłość, próbować się z nią zmierzyć. Zmierzyć się z faktem, że jest Ktoś, Kto mnie kocha i tym Kimś jest Jezus Chrystus. Wejść z odwagą w tę relację – mówił kard. Ryś w odniesieniu do Ewangelii o bogatym młodzieńcu (Mt 19, 16 – 22). I kontynuował: – Prosimy o tę odwagę, by mogli się zmierzyć z powołaniem ze strony Jezusa. By mieli też odwagę budować jedność wokół siebie – w naszej tak bardzo pokłóconej ojczyźnie. By potrafili być tymi, którzy budują mosty, którzy budują zgodę. By mieli odwagę i męstwo w przyjmowaniu życia, w poszanowaniu każdego życia. O takie męstwo, o taką odwagę modlimy się dla młodych ludzi w Polsce.
Reforma edukacji to jak remont starego domu – niby ma być lepiej, ale na końcu okazuje się, że sufit przecieka, ściany się sypią, a ekipa budowlana zapomniała podłączyć wodę. W ramach najnowszych „poprawek” do systemu oświaty już postanowiono ograniczyć lekcje religii i wyrzucić z podstawy programowej niektóre lektury. W zamian uczniowie dostaną więcej edukacji seksualnej – bo najwyraźniej znajomość „Pana Tadeusza” nie jest tak ważna jak umiejętność rozpoznania 57 płci Cóż, postęp nie zna litości. Wszystko w imię „neutralności” i „nowoczesności”. Czy jednak na pewno chodzi o neutralność? Czy przypadkiem nie jest to kolejna odsłona walki z wartościami, które przez lata stanowiły fundament naszego wychowania?
W nowoczesnym świecie liczą się kompetencje przyszłości: programowanie, znajomość języków obcych, umiejętność przetrwania w korporacyjnym open space. Religia? To przecież tylko strata czasu! Zresztą, kto dziś potrzebuje duchowości, refleksji nad sensem życia, wartości? Likwidacja jednej lekcji religii tygodniowo to krok ku „neutralności światopoglądowej”. Neutralności, która polega na tym, że wszyscy musimy myśleć w jeden, jedynie słuszny sposób. Przecież nikt nikogo nie zmuszał do chodzenia na religię – można się wypisać. To prostsze niż rezygnacja z matematyki czy WF-u. Ale teraz dla równowagi trzeba sprawić, by także ci, którzy chcą na nią chodzić, mieli trudniej. Nieważne, że zgodnie z preambułą ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe nauczanie i wychowanie ma respektować chrześcijański system wartości i służyć rozwijaniu poczucia poszanowania dla polskiego dziedzictwa kulturowego.
W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.