Reklama

Wiadomości

Historia Polski pisana przez Niemców

Dla wielu mieszkańców Europy nasi żołnierze ciągle są bohaterami, a dla „ministry” edukacji – „zaplutymi karłami reakcji”, o których należy milczeć. Nowy podręcznik historii budzi przerażenie.

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Reklama

Zmiany, które dotykają szkołę, są brutalne i niezrozumiałe. Po ataku na język polski i religię przyszedł czas na nauczanie historii. Pod koniec wakacji nauczyciele, rodzice i młodzież zostali poinformowani, że MEN dopuścił podręcznik Europa. Nasza historia. Rzeczony podręcznik jest efektem kilkuletnich prac polsko-niemieckiej komisji, której celem było stworzenie środka dydaktycznego, „który mógłby być wykorzystywany zarówno w polskich, jak i niemieckich szkołach”. Na pierwszy rzut oka – słuszna idea. W końcu Niemcy poznają prawdę o swojej przeszłości, wszelkich krzywdach wyrządzonych Polakom podczas wojny, zniszczeniach materialnych, za które powinniśmy otrzymać sprawiedliwą rekompensatę, i zostanie odfałszowany zachodnioeuropejski mit o „pochodzących z kosmosu” nazistach, którzy zbrojnie przejęli władzę w Niemczech i rozpętali wbrew ich woli II wojnę światową. Nic bardziej mylnego! Zamiast tego młody Polak przeczyta, że to nie Wieluń i Warszawa były niemalże doszczętnie zrujnowane przez hitlerowców, ale Rotterdam i zniszczone przez Sowietów Drezno. Co więcej – wbrew zapisom podstawy programowej w dopuszczonym do użytku podręczniku ósmoklasista nie dowie się o obronie Westerplatte, poczty w Gdańsku, bitwach pod Wizną, nad Bzurą ani o obronie Warszawy. Autorzy nie wspominają też o bohaterstwie polskich żołnierzy walczących w bitwach o Narwik, Tobruk, Falaise oraz Monte Cassino, z kolei w bitwie o Anglię to Brytyjczycy skutecznie odpierali niemieckie ataki, zaś Polacy wraz z Czechami i Amerykanami stanowili tylko tło całej operacji. Warto wspomnieć, że z okazji 80. rocznicy wyzwolenia holenderskiej Bredy przez pancerniaków gen. Stanisława Maczka tamtejszy klub sportowy wydał pamiątkowe koszulki dla swych piłkarzy z napisem: „Bohaterowie I Dywizji Pancernej zapewnili przyszłość mieszkańcom Bredy i całemu miastu. Dlatego mówimy: dziękujemy!”. Dla Holendrów nasi żołnierze są bohaterami – dla „ministry” Nowackiej „zaplutymi karłami reakcji”, o których należy milczeć.

Według „nowej” wersji historii pod okupacją niemiecką nie było aż tak źle, skoro na ilustracji przy temacie „Życie codzienne w ogarniętej wojną Europie” swobodnie paraduje konno król Danii, manifestując w ten sposób Niemcom niezależność swego kraju. Z kolei Żydzi do 1941 r. mogli swobodnie opuszczać obszar getta! Kuriozalne jest zadanie umieszczone w podręczniku, w którym na podstawie tekstu źródłowego autorstwa przywódcy Protektoratu Czech i Moraw oraz norweskiego adwokata (przypomnijmy, oba te podmioty polityczne kolaborowały z Niemcami) uczeń dokonuje oceny, co jest korzystniejsze: współpraca z najeźdźcą czy opór wobec niego. W ten sposób MEN planuje wychować nowe pokolenie „patriotów”, które w godzinie próby zamiast walczyć za ojczyznę, w imię tzw. świętego spokoju i „sojowego latte” podejmie współpracę z okupantem. Ale to nie koniec zmian. Podręcznik pomija również wiele istotnych faktów z powojennej historii Polski. O poznańskim czerwcu 1956 r. dowiadujemy się przy okazji powstania węgierskiego. Żołnierze Wyklęci zostali zaprezentowani obok litewskiej, łotewskiej, estońskiej i ukraińskiej antykomunistycznej partyzantki. Jedyną przedstawioną represją stosowaną przez komunistów wobec Kościoła w Polsce było internowanie prymasa Stefana Wyszyńskiego. Oczywiście, nikt nie oczekiwał, że obecny rząd wspomni choć słowem o usunięciu przez sowieckich pachołków lekcji religii ze szkół, ponieważ, biorąc pod uwagę plan ponownego wyrugowania tego przedmiotu, ktoś mógłby skojarzyć oba te wydarzenia i wysnuć właściwe wnioski. Zdumiewające jest natomiast pominięcie morderstwa bł. ks. Jerzego Popiełuszki. Nauczyciele oraz znający historię Polacy wiedzą, że celem tego podręcznika jest przede wszystkim wybielenie ponurych kart historii Niemiec i uznanie ich za jedno z wielu państw będących ofiarami II wojny światowej i pojałtańskiego porządku, niemalże w takim samym stopniu jak Polska, oraz wyrugowanie ze świadomości Polaków postaci takich jak m.in.: Witold Pilecki, Irena Sendlerowa, Danuta Siedzikówna, Anna Walentynowicz i św. Jan Paweł II. Ich miejsce zajęli: niemieckie rodzeństwo Schollów zrzucające antynazistowskie ulotki, za co zostało skazane na śmierć, niemiecki oficer Claus von Stauffenberg, który dokonał nieudanego zamachu na Adolfa Hitlera w Wilczym Szańcu, oraz kanclerz RFN Helmut Kohl – według podręcznika promotor polsko-niemieckiego pojednania w 1989 r.

Po lekturze zadaję sobie pytanie: jakim wrogiem polskości trzeba być, aby wydać tak niepolski, obrazoburczy podręcznik do lekcji historii dla polskich uczniów, pozbawiający ich możliwości czerpania właściwych wzorców postępowania? Mamy oto przykład nowej rewolucji kulturowej, której celem jest wychowanie bez religii, bez wartości, bez autorytetów oraz doprowadzenie do likwidacji państw narodowych i stworzenia superpaństwa. Na szczęście w polskich szkołach są nauczyciele, którzy nie pozwolą na degradację pamięci o Polakach, którzy oddali swoje życie, broniąc swojego kraju przed Niemcami.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

2024-09-17 14:50

Ocena: +9 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Pamięci ofiar Wielkiego Głodu

Niedziela lubelska 7/2015, str. 3

[ TEMATY ]

historia

pamięć

Paweł Wysoki

Pomnik znajduje się w pobliżu katedry prawosławnej

Pomnik znajduje się w pobliżu katedry prawosławnej
W Lublinie odsłonięto pomnik poświęcony pamięci ofiar Wielkiego Głodu na Ukrainie – milionom ludzi, którzy na skutek działań stalinowskiego reżimu zmarli z głodu w latach 1932-33. Pomnik powstał z inicjatywy Stowarzyszenia Wspólne Korzenie we współpracy m.in. z Towarzystwem Ukraińskim w Lublinie, byłym już konsulem generalnym Ukrainy w Lublinie Iwanem Hrycakiem oraz władzami miasta Lublin. Ma formę bryły z kamienia, na której wyryto w językach ukraińskim i polskim napis: „Pamięci milionów ofiar Wielkiego Głodu na Ukrainie 1932-1933 – Ukraińców, a także Polaków i innych narodów, którzy stracili życie w wyniku zbrodni dokonanej przez reżim sowiecki. Mieszkańcy Lublina”.
CZYTAJ DALEJ

Rozważania na niedzielę: Modlitwa wdowy wyprasza cuda

2024-11-08 07:42

[ TEMATY ]

rozważania

ks. Marek Studenski

Mat.prasowy

Nad przepaściami życia wiszą mosty, którymi można przejść bezpiecznie - to mosty wiary. Na tych mostach wiary często spotykamy Wdowy. W Biblii wdowy są wspominane prawie 100 razy. Często są symbolem samotności, bezradności, a niekiedy także ofiarami niesprawiedliwości, ucisku i przemocy. Pomimo tych wyzwań, wdowa, która oddaje ostatni kawałek jedzenia prorokowi Eliaszowi, staje się dla nas wzorem pełnego oddania się Bogu i zaufania wbrew wszelkim przeciwnościom.

Dzisiaj opowiem o wyzwaniach i cudach, które rodzą się z głębokiej wiary i poświęcenia. Historia wdów z Tanzanii, które wspierają się wzajemnie mimo ciężkich warunków, opowieść o sierotach podczas II wojny światowej, uratowanych dzięki modlitwie, oraz cudowne ocalenie marynarzy uwięzionych na łodzi podwodnej to trzy główne wątki tego nagrania. Każda z tych historii niesie przesłanie o oddaniu się Bogu w obliczu beznadziejnych sytuacji i przypomina, że nawet najmniejszy gest wiary może stać się punktem zwrotnym.
CZYTAJ DALEJ

Jakiego kapłaństwa pragnął Prymas. Konferencja na UKSW

2024-11-09 23:36

[ TEMATY ]

UKSW

Konferencja naukowa

bł. kard. Stefan Wyszyński

UKSW

Ks. dr hab. Rafał Bednarczyk, prof. UKSW - dziekan Wydziału Teologicznego UKSW i dyrektor Centrum Myśli Bł. Stefana Wyszyńskiego.

Ks. dr hab. Rafał Bednarczyk, prof. UKSW - dziekan Wydziału Teologicznego UKSW i dyrektor Centrum Myśli Bł. Stefana Wyszyńskiego.

O wizjach kapłaństwa bł. kard. Stefana Wyszyńskiego w 100-lecie jego święceń kapłańskich dyskutowano w czasie ogólnopolskiej konferencji naukowej na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie.

Otwierając sympozjum, ks. prof. dr hab. Ryszard Czekalski, rektor UKSW, podkreślił, że konferencja odbywa się w roku jubileuszu powstania uniwersytetu.
CZYTAJ DALEJ
Przejdź teraz
REKLAMA: Artykuł wyświetli się za 15 sekund

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję