W naszej diecezji akcję będą propagować parafialne zespoły charytatywne, Caritas diecezjalna oraz zaprzyjaźnione wspólnoty i organizacje kościelne. "Dzieło ma na celu wytworzenie wśród wiernych
stałej postawy pomocy bliźnim znajdującym się w trudnej sytuacji bytowej. Nie jest to akcja jednorazowa, tak jak Wigilijne Dzieło Pomocy Dzieciom czy Światło nadziei, ale będzie trwać przez
kilkanaście miesięcy" - powiedział Niedzieli ks. Stefan Wyporski, dyrektor Caritas Diecezji Sosnowieckiej.
W skali ogólnopolskiej kampania rozpoczęła się na początku tego roku. Akcję można wesprzeć finansowo, wpłacając na podane konto fundusze kartą kredytową i przelewami. "Nie muszą to być
duże sumy, wystarczy parę złotych, ważne jest, by fundusze były przekazywane regularnie. Ojciec Święty podczas swojej ostatniej pielgrzymki do Ojczyzny w sierpniu 2002 r. przypominał o potrzebie
wyobraźni miłosierdzia: «Potrzeba tej wyobraźni wszędzie tam, gdzie ludzie w potrzebie wołają do Ojca miłosierdzia: Chleba naszego powszedniego daj nam dzisiaj. Oby dzięki bratniej miłości
chleba nikomu nie brakowało!» Błogosławieni miłosierni, albowiem oni miłosierdzia dostąpią" - dodaje ks. Wyporski.
Szacuje się, że ponad 22% dorosłych obywateli naszego kraju jest zagrożonych wykluczeniem społecznym, są to najczęściej bezrobotni, rodziny wielodzietne i niepełne, mieszkańcy wsi i małych
miast, emeryci i renciści. W sposób szczególny zagrożenie przeżywają dzieci. Osobną grupę stanowią tysiące ludzi bezdomnych. Akcja "Kromka chleba", prowadzona przez Caritas Polską,
ma wymiar ogólnopolski. Caritas zamierza regularnie pozyskiwać środki na dożywianie i pomoc socjalną dla najbiedniejszych. Dzięki promocji medialnej Caritas postanowiła wzmocnić i rozszerzyć
dotychczasową pomoc. W patronat medialny nad akcją "Kromka chleba" włączyły się wszystkie media katolickie, w tym i Niedziela oraz telewizja publiczna TVP1, TVP2 i Redakcja
Programów Katolickich. Caritas podjęła również współpracę z firmą "Europlakat", zajmującą się sprzedażą powierzchni reklamowych w całej Polsce. Jest to jedna z pierwszych
kampanii Caritas Polskiej, która wykorzystuje na taką skalę środki społecznego przekazu.
Pieniądze przeznaczone na pomoc w ramach tego projektu można wpłacać na konto bankowe PKO BP SA I O/Centrum w Warszawie 901020-1013122640130. Uwaga, część systemów
bankowości elektronicznej wymaga numeru konta w postaci: 9010201013122640130 lub na konto bankowe BIG Bank Gdański (Millenium) 77116022-020000000034364384 lub 77116022020000000034364384 z dopiskiem:
"Kromka chleba". Od wpłat gotówkowych na powyższe konto, dokonanych w oddziałach banku, nie jest pobierana prowizja.
Pomóż w rozwoju naszego portalu