Reklama

W wolnej chwili

Z Bożej apteki

Cudowna moc pietruszki

Pietruszka ma wiele właściwości leczniczych, dlatego błędem byłoby, gdybyśmy wykorzystywali ją tylko do przygotowania niedzielnego rosołu.

Niedziela Ogólnopolska 8/2022, str. 47

Adobe Stock

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Lecznicza moc pietruszki znana była już w starożytnym Egipcie, gdzie dziko rosnącą pietruszką leczono choroby nerek. Również Grecy i Rzymianie, a potem Germanie i Słowianie znali jej właściwości lecznicze. W czasach nowożytnych Paracelsus (ok. 1493 – 1541), lekarz i przyrodnik, wykorzystywał pietruszkę jako lek rozpuszczający kamienie moczowe oraz czyszczący krew. Informacje potwierdzające skuteczność pietruszki znajdujemy także u Szymona Syreńskiego (ok. 1540 – 1611), medyka i botanika, który napisał, że „pietruszka kamień wypędza, krusząc go w nerkach i pęcherzu”.

W czasach współczesnych pojawiają się świadectwa ciężko chorych, którym wywar z korzenia i natki pietruszki uratował nerki. Przepis na niego jest prosty: należy pokroić 3 średniej wielkości korzenie pietruszki (można też dodać natkę), włożyć do garnka, zalać 4 szklankami wody, doprowadzić do wrzenia, a następnie gotować na małym ogniu przez ok. 20 minut. Otrzymany napój należy pić ciepły, a ugotowany korzeń pietruszki można zjeść.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Ktoś zauważył, że tylu ludzi cierpi z powodu chorych nerek, a na półkach sklepowych leży tyle pietruszki! Dlatego dbajmy o nerki, bo od ich dobrego stanu zależy nasze zdrowie.

Zachęcam także, aby często sięgać po natkę pietruszki. W ten sposób tanim kosztem zmineralizujemy i dowitaminizujemy nasz organizm. Szczególnie zimą włączmy natkę pietruszki do naszego jadłospisu. Jest ona bogata w witaminę C, która chroni nasz organizm przed przeziębieniem. Pietruszka to także bogate źródło żelaza. Dlatego osoby cierpiące na anemię powinny ją jeść jak najczęściej.

Osobom cierpiącym na serce polecam przepis na wino pietruszkowe. Wielki propagator tego przepisu – dr Gottfried Hertzka, entuzjasta leczenia według św. Hildegardy, zapewniał, że pomaga ono w kłuciach i bólach serca.

Wino pietruszkowe
Weź 8 (albo więcej) dużych, świeżych łodyg (liści) pietruszki, włóż je do 1 litra dobrego wina, dodaj do tego jeszcze 1-2 łyżki (w zależności od smaku i słodkości wina) czystego octu winnego i gotuj przez 10 minut na dużym ogniu. Uwaga: pieni się! Potem dodaj ponad połowę funta (ok. 300 g) czystego miodu pszczelego i gotuj wszystko razem jeszcze 4-5 minut na małym ogniu. Może być każdy czysty miód; może też być miód z importu. Wlewaj gorące i dobrze odcedzone przez sitko do czystych (sterylnych) półlitrowych butelek (z nagwintowaną zakrętką). Gotowe. (G. Hertzka, Tak leczy Bóg, Legnica 2015, s. 180)

2022-02-15 13:07

Oceń: +2 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Alarmujące dane. Wzrasta ilość wytworzonych treści przedstawiających seksualne wykorzystanie dzieci

2025-02-03 12:31

[ TEMATY ]

cyberprzestępcy

cyberprzestrzeń

PAP/Tomasz Gzell

Miinister cyfryzacji Krzysztof Gawkowski

Miinister cyfryzacji Krzysztof Gawkowski

Siedmiokrotnie wzrosła ilość wytworzonych treści przedstawiających seksualne wykorzystanie dzieci - powiedział w poniedziałek wicepremier, szef Ministerstwa Cyfryzacji Krzysztof Gawkowski. Dodał, że 90 proc. tych treści znika z internetu w ciągu 24 godzin.

Gawkowski podkreślił też na konferencji, że o 400 proc. wzrosła liczba incydentów związanych treściami publikowanymi w internecie dotyczącymi wykorzystywania seksualnego dzieci.
CZYTAJ DALEJ

Rada Społeczna przy Arcybiskupie Poznańskim w sprawie regulacji związków partnerskich

„Projektowana nowa regulacja określana jest mianem związku partnerskiego i dotyczyć ma po pierwsze związków, które od dawna określane są w polskiej nomenklaturze prawnej mianem konkubinatu, jako mającego cechy stałości, opartego na współżyciu stron związku kobiety i mężczyzny. Jednak, po drugie, instytucja związku partnerskiego stanowić ma jednocześnie ramy prawne dla związków dwóch osób tej samej płci” - piszą członkowie Rady Społecznej przy Arcybiskupie Poznańskim w oświadczeniu w sprawie regulacji związków partnerskich.

Według nauczania Kościoła katolickiego, małżeństwo nie jest tylko ludzką instytucją, lecz wyrazem woli Bożej i ma swój początek w akcie stworzenia człowieka. Bóg stworzył człowieka jako mężczyznę i kobietę - jako „męża” i „mężatkę” (tłum. Cylkow; Lepiej oddają to określenia mężczyzny i kobiety w innych językach: np. czeskim: muž i žena czy rosyjskim: mużczina i żenszczina.) - jedno ze względu na drugie (Rdz. 1,27). „Dlatego opuści człowiek ojca i matkę, a połączy się z żoną swoją, i będą dwoje jednym ciałem”. Jedność ciał oznacza intencję prokreacji dla stworzenia rodziny, a także wspólnotę ducha i złączenie osobistych losów. W kulturze judeochrześcijańskiej komplementarność płci i płodność należą więc do samej natury instytucji małżeństwa. Dlatego małżeństwo nie jest dostępne dla osób tej samej płci. Chrystus wyniósł małżeństwo między ochrzczonymi do godności sakramentu. Zaakcentował też jeszcze bardziej oryginalny zamysł Boży, podkreślając nierozerwalność małżeństwa: „Co więc Bóg złączył, niech człowiek nie rozdziela” (Mt 19,6).
CZYTAJ DALEJ

Rada Społeczna przy Arcybiskupie Poznańskim w sprawie regulacji związków partnerskich

„Projektowana nowa regulacja określana jest mianem związku partnerskiego i dotyczyć ma po pierwsze związków, które od dawna określane są w polskiej nomenklaturze prawnej mianem konkubinatu, jako mającego cechy stałości, opartego na współżyciu stron związku kobiety i mężczyzny. Jednak, po drugie, instytucja związku partnerskiego stanowić ma jednocześnie ramy prawne dla związków dwóch osób tej samej płci” - piszą członkowie Rady Społecznej przy Arcybiskupie Poznańskim w oświadczeniu w sprawie regulacji związków partnerskich.

Według nauczania Kościoła katolickiego, małżeństwo nie jest tylko ludzką instytucją, lecz wyrazem woli Bożej i ma swój początek w akcie stworzenia człowieka. Bóg stworzył człowieka jako mężczyznę i kobietę - jako „męża” i „mężatkę” (tłum. Cylkow; Lepiej oddają to określenia mężczyzny i kobiety w innych językach: np. czeskim: muž i žena czy rosyjskim: mużczina i żenszczina.) - jedno ze względu na drugie (Rdz. 1,27). „Dlatego opuści człowiek ojca i matkę, a połączy się z żoną swoją, i będą dwoje jednym ciałem”. Jedność ciał oznacza intencję prokreacji dla stworzenia rodziny, a także wspólnotę ducha i złączenie osobistych losów. W kulturze judeochrześcijańskiej komplementarność płci i płodność należą więc do samej natury instytucji małżeństwa. Dlatego małżeństwo nie jest dostępne dla osób tej samej płci. Chrystus wyniósł małżeństwo między ochrzczonymi do godności sakramentu. Zaakcentował też jeszcze bardziej oryginalny zamysł Boży, podkreślając nierozerwalność małżeństwa: „Co więc Bóg złączył, niech człowiek nie rozdziela” (Mt 19,6).
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję