Reklama

#WspieramyPolskę z PKN ORLEN

Tysiące kilometrów i uczestników w dziesiątkach miast. To nie trasa koncertowa zespołu, a wakacyjna trasa ciężarówki #WspieramyPolskę. Przez blisko 2 miesiące pojazd PKN ORLEN przemierzał nasz kraj, promując patriotyzm gospodarczy.

Niedziela Ogólnopolska 40/2020, str. 62-63

Materiał prasowy

Martyna Dąbrowska i Patryk Adamczyk – grupa sportowa orlen

Martyna Dąbrowska i Patryk Adamczyk – grupa sportowa orlen

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Akcja #WspieramyPolskę, organizowana przez PKN ORLEN przy współpracy z Fundacją ORLEN, obejmowała cykl spotkań w 50 miastach i miejscowościach na terenie całego kraju. Przez blisko 2 miesiące ciężarówka odwiedzała polskie miasta i miejscowości, promując patriotyzm gospodarczy oraz firmy z polskim kapitałem.

Patriotyzm gospodarczy

Dla polskich przedsiębiorstw 2020 r. to trudny okres. Pandemia COVID-19 skomplikowała sytuację finansową niejednej firmy. PKN ORLEN jako jedna z największych spółek w kraju od lat wspiera rodzimy biznes.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Pochodzące od polskich producentów produkty stanowią trzon oferty dostępnej na stacjach PKN ORLEN.

Na niemal 1800 należących do koncernu stacjach paliw w Polsce 85% asortymentu pozapaliwowego pochodzi właśnie z Polski. Te produkty cieszą się dużą popularnością również za granicą – na stacjach ORLEN na Litwie 20% sprzedaży pozapaliwowej stanowią produkty wytworzone w Polsce, a w Czechach i na Słowacji to niemal 30%. Polskie produkty cieszą się popularnością również na należących do koncernu stacjach w Niemczech, np. 75% całej sprzedaży płynu do spryskiwaczy stanowi tam produkt ORLEN Oil. Przykładem może być również przedsiębiorstwo Nowel, zajmujące się produkcją pieczywa, w tym tego dostępnego na stacjach PKN ORLEN.

Obecnie firma eksportuje towary do 12 krajów w Europie.

Kampania w Polsce

Biało-czerwona 21-metrowa ciężarówka PKN ORLEN dotarła do 14 województw, spędzając w trasie ponad 1000 godzin. Akcja rozpoczęła się 20 czerwca w Wyszkowie, a zakończyła 8 sierpnia w Płocku.

W akcję #WspieramyPolskę aktywnie zaangażowali się współpracujący z PKN ORLEN sportowcy: Robert Kubica stał się twarzą kampanii promocyjnej, a na trasie, podczas spotkań z mieszkańcami, można było zobaczyć kilkudziesięciu mistrzów z Grupy Sportowej ORLEN oraz ORLEN Team, m.in. Patrycję Bereznowską, lekkoatletkę specjalizującą się w biegu 24-godzinnym, Wojciecha Bógdała, członka polskiej Motoparalotniowej Kadry Narodowej, Piotra Małachowskiego, dwukrotnego wicemistrza olimpijskiego w rzucie dyskiem, oraz Macieja Bieleckiego, Rafała Omelkę, Remigiusza Olszewskiego czy członków Grupy Akrobacyjnej Żelazny.

Reklama

Szeroka oferta atrakcji

Wraz ze sportowcami na rodziny z dziećmi i mieszkańców odwiedzanych miejscowości czekała moc atrakcji. Za sprawą symulatorów PLAYSEAT z grą F1 2019 chętni mogli poczuć się jak kierowca Alfy Romeo Racing ORLEN i ORLEN Team ART – Robert Kubica. Osoba, która uzyskała najlepszy czas dnia w wirtualnym wyścigu, otrzymała w nagrodę grę F1 2020. Na refleksomierzu z kolei uczestnicy spotkania mogli sprawdzić swój czas reakcji, a także porównać swoje wyniki z mistrzami sportu z Grupy Sportowej ORLEN oraz ORLEN Team. Spotkaniom towarzyszyły promocje i degustacje polskich produktów. Każdy, kto odwiedził przystanek ciężarówki, mógł spróbować m.in. napojów i przekąsek, które na co dzień są dostępne na stacjach ORLEN. W ten sposób koncern promuje firmy z polskim kapitałem – często są to małe, rodzinne przedsiębiorstwa. Uczestnicy eventów otrzymali produkty firm takich jak Bracia Sadownicy, Crispy Natural, FC Pszczółka, SOTI Natural, Tago, TBM czy ZPC Śnieżka.

Polacy cenią polskie produkty

Postawę promowania patriotyzmu gospodarczego doceniają konsumenci. Według badań przeprowadzonych przez instytut Kantar, trzech na czterech Polaków uważa, że koncerny takie jak PKN ORLEN powinny aktywnie angażować się we wspieranie polskich producentów. Prawie 90% Polaków do zakupu towaru zachęca informacja o jego krajowym pochodzeniu, a aż 80% uważa, że polskie produkty są lepsze i bardziej ekologiczne.

Akcja #WspieramyPolskę w liczbach:
1 ciężarówka
14 województw
50 miejscowości, w których odbyła się akcja
1000 godzin w trasie
5500 przejechanych kilometrów
20000 uczestników akcji

2020-09-30 11:17

Ocena: +1 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Korea Płd.: 24 proc. wzrost liczby chrztów

2024-04-25 11:02

[ TEMATY ]

Korea Płd.

Adobe Stock

Liczba chrztów w Korei Południowej wzrosła o 24 proc. w ciągu roku, według statystyk opublikowanych 24 kwietnia przez Konferencję Biskupów Katolickich Korei.

W 2023 r. w tym wschodnioazjatyckim kraju ochrzczono łącznie 51 307 osób, w porównaniu do 41 384 osób w 2022 roku. Chociaż w porównaniu z ubiegłym rokiem, wzrost ten jest gwałtowny, to liczba ta jest niższa niż poziomy sprzed pandemii, kiedy było ich ponad 80 tys. rocznie.

CZYTAJ DALEJ

Znamy datę prawnego objęcia urzędu biskupa sosnowieckiego przez bp. Artura Ważnego

2024-04-25 15:40

[ TEMATY ]

diecezja sosnowiecka

bp Artur Ważny

diecezja.sosnowiec.pl/ks. Przemysław Lech, ks. Paweł Sproncel

- Pokój wam wszystkim, którzy trwacie w Chrystusie – słowami z 1 Listu św. Piotra Apostoła bp Artur Ważny pozdrowił wszystkich zebranych na auli w Kurii Diecezjalnej w Sosnowcu. W spotkaniu, które odbyło się przed południem 25 kwietnia br. wziął udział abp Adrian Galbas SAC, administrator apostolski diecezji sosnowieckiej oraz pracownicy instytucji diecezjalnych, m.in.: kurii, sądu biskupiego, archiwum, Caritasu i mediów diecezjalnych.

To pierwsza oficjalna wizyta biskupa nominata na terenie diecezji sosnowieckiej. Bp Ważny miał więc okazję do wstępnego zapoznania się z pracownikami lokalnych instytucji kościelnych.

CZYTAJ DALEJ

Fascynacja Słowem Bożym

2024-04-25 17:41

Paweł Wysoki

Laureaci ze swoimi katechetami. Od lewej: ks. Grzegorz Różyło, Łucja Bogdańska, Izabela Olech-Bąk, Karina Prokop i Paweł Wawer

Laureaci ze swoimi katechetami. Od lewej: ks. Grzegorz Różyło, Łucja Bogdańska, Izabela Olech-Bąk, Karina Prokop i Paweł Wawer

Łucja Bogdańska z „Biskupiaka” wygrała etap diecezjalny 28. edycji Ogólnopolskiego Konkursu Wiedzy Biblijnej.

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję