Reklama

W wolnej chwili

Modlitwa prosto z serca

Najnowsza płyta wspólnoty nie zaskakuje, bo zachowana jest w konwencji poprzednich nagrań, ale słucha się jej z przyjemnością.

Wspólnota Miłości Ukrzyżowanej powstała 19 grudnia 1993 r. Należą do niej osoby, które pragną realizować swoje powołanie do świętości. Do tego celu dążą m.in. przez celebrowanie Liturgii, dzielenie się słowem Bożym. Płyta Powstań i wyjdź! jest owocem pogłębionego życia duchowego członków wspólnoty, którzy pragną głosić Dobrą Nowinę i sprawić, by była ona przekazywana dalej, dlatego do krążka dołączone są teksty pieśni z akordami gitarowymi, aby każdy mógł z nich korzystać; by Ewangelia za ich pośrednictwem dotarła na krańce świata. Pieśni na tej płycie, podobnie jak na poprzednich, mają charakter refleksyjno-modlitewny, co sprawia, że kierują myśli słuchaczy ku Bogu.

Do tytułu płyty nawiązuje pieśń Pan mój przyszedł dziś. Słowa do niej zostały napisane na podstawie starożytnej homilii na Świętą i Wielką Sobotę. Utwór zawiera przesłanie wcielenia Jezusa i zbawienia ludzi. Jezus przychodzi do każdego z nas z potężną mocą uwolnienia od wszelkiego zła i uzdrowienia z każdej niemocy. Śpiew kantora – słowa wypowiadane przez Jezusa: „Gotowy już tron niebiański, wzniesiono już salę godową/ Zastawiony stół, Królestwo w niebie otwarte” – mają przekonać, że nadeszło zbawienie. Już okładka wprowadza w klimat tej płyty. Przedstawiony jest na niej Jezus Zmartwychwstały w Zstąpieniu do otchłani Duccia di Buoninsegny, z kwatery poliptyku Maesta (XIV wiek). Pieśni Dlatego, Panie, wielbię Cię i Jezus mój Pan i Bóg przełamują refleksyjny charakter większości nagrań, są radosne, pełne chwały Boga, uwielbienia Go, napełniają wiarą i nadzieją. Wykonawcy, śpiewając, modlą się, a ich modlitwa płynie prosto z serca; to z kolei sprawia, że ten, kto słucha tych pieśni, chce się modlić ich słowami.

Reklama

Na krążku jest siedemnaście pieśni. Wszystkie są inspirowane Pismem Świętym, powstały m.in. na podstawie psalmów, Ewangelii wg świętych: Marka, Mateusza, Jana oraz Księgi Rodzaju. Są to wyznania pełne pragnienia bliskiej relacji z Bogiem, miłowania Go. Autorem tekstów i muzyki jest Marek Jaskuła. W nagraniach płyty gościnnie wzięli udział: Adam Kabaciński – bas, Witek Mickiewicz – trąbka, Jacek Skowroński – fortepian, Edyta Hedzielska – altówka, Paulina Dubojska – wiolonczela, Michał Balcerowicz – rożek angielski, Darek Kabaciński – gitary solowe, mandolina i inne instrumenty. Właśnie instrumenty muzyczne podkreślają piękno pieśni, ubogacają je. Muzyka instrumentalna poprzedzająca śpiew jest piękna, wzniosła. Już sama muzyka przenosi nas do świata nadprzyrodzonego. Słuchanie tych pieśni wprowadza w nostalgiczny nastrój i zadumę. Płyta pozwala się wyciszyć. Warto usiąść w spokoju i wsłuchać się w te treści. Gorąco polecam!

Powstań i wyjdź! Pieśni cz. XIV

2020-06-17 11:09

Ocena: +1 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Arkadio nagrał utwór o św. Ignacym Loyoli

2020-07-31 12:36

[ TEMATY ]

muzyka

św. Ignacy Loyola

muzyka chrześcijańska

youtube.com/rtck

Raper Arkadio z wydawnictwa RTCK nagrał specjalny utwór z okazji wspomnienia św. Ignacego Loyoli.

- Ignacy Loyola inspiruje mnie już dobrych kilka lat. Wskazówki, które daje w swoich dziełach są praktyczne, życiowe i mega pomocne. Można powiedzieć, że cała moja płyta „Fundament" jest jedną wielką ignacjańską myślą, bo opowiada przecież o rekolekcjach na bazie ćwiczeń św. Ignacego - zdradza Arkadio.

Jest to drugi utwór artysty z serii #NieprzecietnyŚwiety – „Bogu ufać, swoje robić”

Utwór „Bogu ufać, swoje robić” zrealizowano w ramach programu stypendialnego Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego - Kultura w sieci

Płytę Arkadio „Fundament” znajdziecie tutaj: Zobacz

CZYTAJ DALEJ

Hiszpania: pożar zabytkowego kościoła

2020-08-04 15:40

[ TEMATY ]

pożar

Hiszpania

twitter.com

Wciąż badane są przyczyny pożaru, który wybuchł w najstarszej świątyni w hiszpańskiej Plasencii. Ogień poważnie uszkodził XVI-wieczny ołtarz, którego autorem jest Luis de Morales, zwany El Divino. „Nie wykluczamy, że było to podpalenie” - mówi burmistrz Fernando Pizarro.

Widok kłębów czarnego dymu i płonących drzwi kościoła św. Marcina w Plasencii był wielkim szokiem dla sąsiadów i turystów. Miasteczko leży 250 km na południowy zachód od Madrytu. Ogień trawił bezcenny zabytek miasta – XIII-wieczny późnoromański kościół. Na miejsce natychmiast przyjechał burmistrz Fernando Pizarro oraz bp José Luis Retana. Pożar wybuchł wewnątrz kościoła w niedzielę po południu. Tylko dzięki szybkiej akcji strażaków ołtarz, którego autorem jest XVI-wieczny malarz Luis de Morales, nie spłonął, choć został poważnie uszkodzony.

Wśród przyczyn pożaru wymienia się zwarcie elektryczne, ale „nie jest wykluczone, że został spowodowany”, mówi Fernando Pizarro, burmistrz Plasencii. Wiadomo, że zaczął się przy północnych drzwiach kościoła, które od lat są zamknięte. Niektórzy obawiają się, że może chodzić o naśladowanie podpaleń we Francji. W Hiszpanii też są lewackie grupy, które chętnie podkreślają, że „najlepszy Kościół to ten, który świeci”, czyli płonie. „Jest wiele pytań o przyczynę pożaru i jego skutki” - podkreśla ks. Jacinto Núñez, wikariusz generalny diecezji Plasencia. „Spłonięcie ołtarza byłoby nieodwracalną stratą. Uspakaja nas jednak fakt, że jego odzyskanie jest możliwe” - mówi Fernando Pizarro.

CZYTAJ DALEJ

Warszawa/ Rozpoczęły się uroczystości pogrzebowe Bernarda Ładysza

Nabożeństwo żałobne Bernarda Ładysza rozpoczęło się w Katedrze Polowej Wojska Polskiego w Warszawie. Po mszy świętej nastąpi odprowadzenie zmarłego na Cmentarz Wojskowy na Powązkach, gdzie spocznie w Alei Zasłużonych.

Mszy świętej pogrzebowej przewodniczy biskup Polowy WP gen. bryg. Józef Guzdek. W uroczystościach biorą udział m.in. żona Leokadia Rymkiewicz-Ładysz, synowie Aleksander Czajkowski-Ładysz i Zbigniew Ładysz, wiceminister kultury Magdalena Gawin, prof. Ryszard Cieśla z Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina.

Bernard Ładysz urodził się 24 lipca 1922 r. w Wilnie. Tam, jako kilkunastoletni chłopiec, rozpoczął naukę śpiewu. Miał 17 lat, kiedy wybuchła II wojna światowa. Jako sierżant Armii Krajowej Ziemi Wileńskiej został uwięziony w Kałudze nad Oką w Związku Sowieckim, gdzie przebywał w latach 194-46.

Po wojnie drugim miastem Bernarda Ładysza stała się Warszawa. Właściwe studia wokalne podjął w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej im. Fryderyka Chopina (obecnie UMFC), pod kierunkiem prof. Wacława Filipowicza. Karierę artystyczną rozpoczął w 1946 roku w Reprezentacyjnym Zespole Wojska Polskiego.

Duże znaczenie dla kariery Bernarda Ładysza miało zdobycie pierwszej nagrody na konkursie śpiewaczym we włoskim Vercelli w 1956 roku. Zgodnie z regulaminem tego konkursu laureat mógł zadebiutować w mediolańskiej La Scali. Bernard Ładysz nie zdecydował się jednak na ten krok - zaangażował się natomiast do występów w Teatro Massimo w Palermo. W 1959 roku włoski dyrygent Tullio Serafin, który realizował w Londynie nagranie "Łucji z Lammermoor", powierzył polskiemu artyście partię w tym nagraniu, które powstało przy udziale światowej sławy artystów - m.in. Marii Callas, Piera Cappuccillego, Ferruccia Tagliaviniego.

Od 1972 roku Ładysz związany był z Teatrem Wielkim w Warszawie. Tam wcielił się m.in. w tytułową rolę Borysa Godunowa w operze Modesta Musorgskiego. Śpiewał też partie Zygmunta Augusta w "Buncie żaków" Tadeusza Szeligowskiego czy Priama w "Odprawie posłów greckich" Witolda Rudzińskiego. Jego kreacje wokalne nie ograniczały się tylko do tych występów. Brał też udział w nagraniach oper dla Polskiego Radia, występował na festiwalach muzyki współczesnej "Warszawska Jesień", uczestniczył w światowych prawykonaniach utworów współczesnych kompozytorów, m.in. Krzysztofa Pendereckiego.

Występował też w filmach, m.in. w "Ziemi obiecanej" w reżyserii Andrzeja Wajdy, "Znachorze" w reżyserii Jerzego Hoffmana) w musicalach, m.in. w roli Tewiego w "Skrzypku na dachu" Josepha Steina i Jerry'ego Bocka oraz na estradzie piosenkarskiej. Współpracował z Teatrem Syrena w Warszawie.

Artysta zmarł 25 lipca. (PAP)

Autor: Olga Łozińska

oloz/ pat/

Zobacz zdjęcia: Pogrzeb Bernarda Ładysza
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Redaktor Naczelna Tygodnika Katolickiego „Niedziela” wyznaczyła w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję