Co najbardziej cenią uczestnicy nabożeństw w amerykańskich świątyniach? Odpowiedzi na to pytanie poszukiwali badacze z Pew Research Center wśród 5-tysięcznej grupy przedstawicieli różnych wyznań i religii istniejących w Stanach Zjednoczonych.
Na tak zadane pytanie 83 proc. respondentów, czyli 4 na 5, odpowiedziało, że podczas nabożeństw najbardziej ceni wartościową homilię, która porusza i daje wskazówki, jak postępować w codziennym życiu. Na 2. miejscu wśród „walorów” nabożeństw uczestnicy badania wymienili osobowość duchownych i świeckich liderów – liczy się ona dla 79 proc. z nich. Na 3. miejscu wreszcie badani wskazali jakość i piękno sprawowanej liturgii. Badanie pokazało także przewagę komunikacji interpersonalnej nad komunikacją via Internet. W przyciąganiu nowych wiernych na nabożeństwa o wiele bardziej cenione są osobowość i przyjazne usposobienie duchownego niż piękna i wysublimowana, ubogacona na różne sposoby strona internetowa.
Pomóż w rozwoju naszego portalu