Reklama

Czubaszek z Nergalem pod choinkę

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Empik wpadł na szatański pomysł. Do swojej bożonarodzeniowej kampanii reklamowej zaprosił m.in. Marię Czubaszek i Nergala. Wygląda to na świadomą prowokację. Satyryczka Czubaszek bulwersowała opinię publiczną swymi proaborcyjnymi wypowiedziami. „Dziękuję Bogu, że dokonałam dwóch aborcji. Cudownie, że to zrobiłam” - szczebiotała celebrytka. Aktywnie działa również na rzecz nowelizacji prawa aborcyjnego. Domaga się liberalizacji obecnych przepisów.

Reklama

Nergal, wiadomo - twórca satanistycznej grupy „Behemoth”. Wsławił się, gdy podczas występu podarł Biblię, mówiąc z charakterystycznym uśmieszkiem: „Pokazałem Bogu środkowy palec”. Znany jest z wielu skandali, których nie ma sensu teraz wymieniać. Co pewien czas daje o sobie znać, wygłaszając satanistyczne brednie, np. gdy zasiadał jako juror w pierwszej edycji programu „The Voice of Poland”. Teraz daje twarz kampanii reklamowej Empiku jako diabełek pod choinkę. Trudno się dziwić obojgu celebrytom, że zgodzili się w czymś takim wystąpić - gdy szokują opinię publiczną, czują się jak ryba w wodzie. Zastanawia natomiast decyzja sieci sklepów Empik. Dlaczego chciano sprofanować święta Bożego Narodzenia? Dlaczego w Polsce, kraju katolickim, gra się Polakom na nosie, w świątecznej kołysce oferując zło? Wiara, tradycja, rodzina, patriotyzm są solą w oku pewnych wpływowych grup, które wszelkimi możliwymi sposobami starają się zniszczyć to, co polskie.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Trafnie sytuację skomentował arcybiskup warszawsko-praski Henryk Hoser. „Chodzi o desakralizację świąt Bożego Narodzenia. Nie może to być tolerowane. To jest komercyjne wykorzystywanie wartości i tradycji chrześcijańskich oraz laicyzacja świąt bardzo widoczna na Zachodzie. W Stanach Zjednoczonych przestano wysyłać kartki z pozdrowieniami «Merry Christmas», tylko mówi się: «Szczęśliwych świąt końca roku». Jest to bardzo niedobre zjawisko, ponieważ pozbawia święta Bożego Narodzenia istotnej treści, która ma odniesienie do naszego konkretnego życia”.

Tłumaczenia rzecznika Empiku Moniki Marianowicz są śmieszne. Dowodzi ona, że w zaproszeniu do kampanii reklamowej kierowano się osiągnięciami artystycznymi, a nie przekonaniami ideologicznymi. A kampania Empiku nie ma wymiaru religijnego. Nawiązuje jedynie do tradycji obdarowywania się prezentami. Szkoda, że Empik nie wpadł na taki wspaniały pomysł z innej okazji - urodzin, imienin, święta wiosny itp. Obdarowanie nas podobnym prezentem jest jawną prowokacją. I nie mają znaczenia przeprosiny rzeczniczki, która od razu stwierdza, że sieć nie wycofa się z bulwersującej reklamy.

Prawidłowo na tę prowokację zareagowali internauci i wzięli sprawy w swoje ręce. Przeprowadzili akcję na Facebooku: „Świątecznych zakupów nie robię w Empiku”. Do tej pory bierze w niej udział 38 tys. internautów.

2014-12-09 15:09

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Koronka na ulicach miast świata – modlitwa, która zmienia rzeczywistość

2025-09-26 21:02

[ TEMATY ]

Koronka na ulicach miast

Koronka do Bożego Miłosierdzia

Bożena Sztajner/Niedziela

Od 2008 roku na skrzyżowaniach miast i ulic na świecie rozbrzmiewa Koronka do Miłosierdzia Bożego. Podobnie będzie w najbliższą niedzielę 28 września o 15:00, gdy wierni znów staną razem w rocznicę beatyfikacji ks. Michała Sopoćki, aby modlić się o pokój i miłosierdzie dla świata. „Co roku udaje się nam gromadzić sporą rzeszę wiernych na całym świecie” – powiedział Radiu Watykańskiemu-Vatican News Tomasz Talaga, współorganizator akcji „Koronka na ulicach miast świata”.

Inicjatywa publicznej modlitwy Koronką do Miłosierdzia Bożego zapoczątkowano w 2008 roku w Łodzi. Impulsem stał się 28 września 2008 roku i beatyfikacja ks. Michała Sopoćki, spowiednika św. siostry Faustyny Kowalskiej. Jak podkreślił Tomasz Talaga, choć sama modlitwa trwa zaledwie kilkanaście minut, jej znaczenie jest duże, ponieważ odbywa się w przestrzeni publicznej. Wierni wychodzą na ulice, by prosić Boga o miłosierdzie dla rodzin, wspólnot i całych miejscowości.
CZYTAJ DALEJ

Kapelan prezydenta: politycy mogliby się wiele nauczyć od kibiców pielgrzymujących na Jasną Górę

2025-09-26 07:17

[ TEMATY ]

Karol Nawrocki

Ks. Jarosław Wąsowicz

Autorstwa Jarosław Wąsowicz/commons.wikimedia.org/

Ks. Jarosław Wąsowicz

Ks. Jarosław Wąsowicz

Politycy mogliby się wiele nauczyć od kibiców pielgrzymujących na Jasną Górę, chociażby tego, że możemy się nie zgadzać, ale istnieją wartości ważne dla wszystkich Polaków, obojętnie po której stronie sporu politycznego stoją – powiedział PAP kapelan prezydenta Karola Nawrockiego, ks. Jarosław Wąsowicz.

PAP: Wielokrotnie współorganizował ksiądz pielgrzymki środowiska kibiców na Jasną Górę. Dlaczego zdecydował się ksiądz objąć duchową opieką właśnie to środowisko?
CZYTAJ DALEJ

„Łączy nas wiara” - maturzyści arch. białostockiej i diec. toruńskiej

2025-09-26 20:32

[ TEMATY ]

Jasna Góra

maturzyści

BPJG

Jedni przyznają, że przyjechali jak na wycieczkę, wyjadą jak pielgrzymi, drudzy z kolei mają wyraźne motywy i cieszą się, że są razem, bo „łączy ich wiara”. Są też i ci poszukujący; relacji, sensu, odpowiedzi „co dalej”. To maturzyści, którzy dziś przyjechali na Jasną Górę: z diec. toruńskiej i arch. białostockiej. Młodzi z Białostocczyzny i ich duszpasterze w modlitwie i pamięci szczególnie oddają Bogu rówieśników, którzy zginęli 20 lat temu w wypadku pod Jeżewem w drodze do Częstochowy.

Ks. Tomasz Łapiak, który teraz jest koordynatorem pielgrzymki, 20 lat temu był uczniem liceum, w którym uczyło się 9 maturzystów, którzy zginęli. Przyznaje, że to wydarzenie zawsze jest w jego pamięci, a każda rocznica bolesna. Pamięta nawet jaka była wówczas pogoda; było pochmurnie, padało, była mżawka. - Zawsze ta pielgrzymka sprawia, że powracają te wspomnienia. Ale też pomimo tego, że po ludzku jest to trudno zrozumieć, jednak wierzymy, że ci maturzyści zdali już ten najważniejszy egzamin życiowy, czyli egzamin z miłości i mogą doświadczyć spełnienia się obietnic Jezusa. Mogą żyć po prostu w inny sposób, już pełnią życia - mówił ks. Łapiak.
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję