Niedziela Łódzka

Dolomity, czyli wakacje „piątki”

Niedziela łódzka 34/2014, str. 8

turystyka

Sylwester Kołodziejczyk

Pierwsza taka wyprawa w Alpy miała miejsce dokładnie dziesięć lat temu. Organizatorem tegorocznego wyjazdu był nasz odchodzący duszpasterz ks. Paweł Dziedziczak. Na wycieczkę wyjechała ekipa miłośników górskich wędrówek. Studenci wyjechali z Łodzi wieczorem 26 lipca, na miejsce dotarli następnego dnia w południe. Ośrodkiem, do którego co roku przybywamy, jest kemping nieopodal pięknego, malowniczego miasteczka Cortina d’Ampezzo. Niezbędne (jak na studentów przystało) są namioty, karimaty i śpiwory. Niezbędny jest również sprzęt do górskich wędrówek: uprząż, lonża oraz kask. Wyjazd w Dolomity jest jedną z najdroższych opcji wakacyjnych łódzkiego duszpasterstwa, na którą wielu gromadzi środki cały rok.

Pogoda niestety nas nie rozpieszczała. Już pierwszego dnia po przyjeździe zastał nas rzęsisty deszcz. W niedzielę 27 lipca obraliśmy jako swój pierwszy cel wodospad Cascata di Fanes. Niestety po południu pogoda się zepsuła i w górach złapał nas deszcz. Celem wtorkowego wypadu był szczyt Monte Cristallo o wysokości 3221 m n.p.m., na który wyruszyliśmy z przełęczy Passo Tre Croci. Wtorek oraz środa również były deszczowymi dniami. Spędziliśmy je, zwiedzając Cortinę oraz inne pobliskie miasteczka, tj.: Misurina, Dobbiaco czy Aurenzo.

W czwartek pogoda wreszcie się poprawiła. Postanowiliśmy wykorzystać ten dar od matki natury i wyruszyliśmy z przełęczy Passo Falzarego na kolejny szczyt o nazwie Lagazuoi (2752 m n.p.m.). W piątek, ostatni dzień przeznaczony na wspinaczkę, udało nam się zdobyć jeszcze jeden szczyt: Punta Fiames (2240 m). Wieczorem, podczas pakowania bagaży pojawiła się burza. Do Łodzi powróciliśmy w sobotę 2 sierpnia.

Wyjazd w Dolomity z łódzkim duszpasterstwem to nie tylko piękne krajobrazy i górskie wspinaczki, ale przede wszystkim czas na rozwój duchowy. Dzięki ks. Pawłowi mogliśmy codziennie cieszyć się Mszą św. Codziennie o godz. 12 nie zapominaliśmy o modlitwie Anioł Pański, jak również o godz. 15 o Koronce do Miłosierdzia Bożego.

2014-08-21 13:03

Miasto giaurów

Niedziela Ogólnopolska 31/2017, str. 22-23

turystyka

Margita Kotas/Niedziela

Zagubiony wśród współczesnych budowli kościół Najświętszej Maryi Panny

Spośród siedmiu miast Apokalipsy, które znajdują się dziś na terytorium muzułmańskiej Turcji, tylko w jednym do dziś obecni są chrześcijanie. To Izmir – starożytna Smyrna

Dzisiejszy Izmir to ważny port, trzecie co do wielkości miasto Turcji, z nowoczesnym lotniskiem i siedzibą Połączonego Dowództwa Wojsk Lądowych NATO. Niegdyś, z powodu dużej liczby zamieszkujących w nim chrześcijan, nazywany był przez muzułmanów miastem giaurów lub niewiernych, współcześnie, ze względu na opór wobec konserwatyzmu, bywa zwany grodem Atatürka. To tutaj częściej można zobaczyć Turczynkę w mini niż w chuście.

Ponad 50 tysięcy widzów w polskich kinach na pokazach 4. sezonu "The Chosen"

2024-03-28 11:39

„The Chosen”

Materiały promocyjne/thechosen.pl

Serial o Jezusie z kolejnym sukcesem. W polskich kinach 4. sezon zebrał ponad 50 000 widzów, a licznik wciąż rośnie. Kolejne odcinki serialu, co stało się całkowitym fenomenem w branży filmowej, wciąż wyświetlane są w kinach.

Poza repertuarowym wyświetlaniem w kinach, również społeczność ambasadorów serialu organizuje w całej Polsce pokazy grupowe, które nierzadko mają sale zajęte do ostatnich miejsc. W wielu miejscowościach można wybrać się na taki pokaz czy to do kina sieciowego, lokalnego czy domu kultury. Kina widząc ogromne zainteresowanie same wstawiają do repertuaru kolejne odcinki lub powtarzają wyświetlanie od 1 odcinka. Już pojawiają się pierwsze całodzienne maratony z 4. sezonem.

Groby Pańskie 2024 - Stwórz z nami galerię

2024-03-29 09:19

Marzena Cyfert

Parafia pw. Ducha Świetego we Wrocławiu

Piękną tradycją stało się budowanie w kościołach Grobu Pańskiego. Zapraszamy do przesyłania nam zdjęć z waszych kościołów i kaplic, a to pozwoli nam stworzyć piękną galerię. Czekamy na wasze zdjęcia, które możecie wysyłać na adres wroclaw@niedziela.pl

Prosimy, aby zdjęcia przesyłać do Niedzieli Zmartwychwstania.