Reklama

W drodze

W DRODZE

Głupota i zła wola

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Przez lata byłem zwolennikiem wspierania mediów publicznych, płacenia abonamentu rtv i takich tam. Dziś zaczynam nabierać wątpliwości, czy miałem rację? I przyczyną tego nie jest, jak zapewne Państwo sądzicie, horrendalna stronniczość polityczna tych mediów i ich brak profesjonalizmu. Tym, co przelało czarę goryczy, jest przystąpienie Polskiego Radia do programu Piano, czyli do systemu p ł a t n e g o udostępniania treści danego medium w Internecie.

Oczywiście, różni prywatni, komercyjni wydawcy prasy, nadawcy radiowi i telewizyjni mają prawo sprzedawać swoje wytwory, w jaki tam sposób chcą, i nic nam, obywatelom, do tego. Dlatego fakt, że w tym systemie funkcjonuje np. „Gazeta Wyborcza”, to jej problem. Rozumiem, że ma to zapobiec spadkowi sprzedaży, gdyż zamiast kupić gazetę w kiosku, czytelnik sięgnie do bezpłatnego wydania internetowego. A tu niespodzianka: trzeba zapłacić.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Ale, mówię, prywatni, komercyjni niech sobie robią, co chcą. Problem w tym, że za media publiczne już obywatele zapłacili, bo uiścili abonament. Robili tak zresztą przez lata i to z ich pieniędzy te media powstały, rozwinęły się i istnieją. Dziś mało kto płaci? Owszem, ale to z powodu wezwania pana premiera Donalda Tuska i partii rządzącej ładnych parę lat temu, żeby obywatele dali sobie spokój z abonamentem, bo to zły podatek jest. I niepotrzebny.

Reklama

Cel był jasny: zniszczyć materialnie media publiczne. Zbankrutować je.

Na razie – i na szczęście – tego się nie udało zrobić. Cóż, rządowi nic się, jak widać, nie udaje. Ale przynajmniej można te media podniszczyć. Przy jednoczesnym zapewnianiu, że to ich dobro ma się na celu. Dlatego Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji podnosi kolejny lament, że abonament rtv powinno płacić 10 mln gospodarstw domowych, a płaci tylko 1 mln. I ta sama rada nie ma nic przeciwko temu, żeby Polskie Radio przystąpiło do p ł a t n e g o  udostępniania treści. W tym wypadku lepszej jakości dźwięku. Jeśli zatem, drogi słuchaczu radia publicznego, chcesz mieć lepszy dźwięk, płać! Wprawdzie już zapłaciłeś abonament, ale to nie wystarczy. Za abonament będziesz dostawał coś gorszego. Więc może, rzeczywiście, lepiej nie płacić abonamentu? Wielu ludzi tak pomyśli, bardzo wielu.

Powie ktoś, głupcy w Polskim Radiu sami sobie strzelili w stopę, bo przecież oni wszyscy żyją tylko dzięki abonamentowi? A tacy sami głupcy w KRRiT ich popierają? Może to i głupota, nie będę przeczył. Ale i zła wola też to być może. Takim dziwnym trafem wychodząca naprzeciw nieskrywanemu marzeniu pana premiera Tuska i partii rządzącej o likwidacji mediów publicznych.

2013-04-29 11:25

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Dziecko przed ekranem

Niedziela Ogólnopolska 36/2015, str. 35

[ TEMATY ]

telewizja

dziecko

Bożena Sztajner/Niedziela

Badania naukowców w USA pokazują, że przeciętne amerykańskie dziecko średnio ze 120 godzin w tygodniu przeżywanych na jawie, aż 40 godzin spędza w szkole lub na dojazdach do niej, również 40 godzin – na siedzeniu przed ekranem komputera lub telewizora, a tylko 32 godziny przebywa z rodzicami, kolegami, przyjaciółmi. Średnio dziecko w ciągu dnia powszedniego spędza 4-5 godzin przed ekranem, w weekendy zaś – 7-8 godzin. W wieku 6 lat w krajach zachodnich 90 proc. dzieci ma już nawyk obcowania z mediami elektronicznymi.
CZYTAJ DALEJ

Jak odnoszę się do siebie samego po zrobieniu jakiegoś błędu?

[ TEMATY ]

homilia

rozważania

Adobe Stock

Rozważania do Ewangelii Mt 12, 1-8.

Piątek, 18 lipca. Dzień powszedni albo wspomnienie św. Szymona z Lipnicy, prezbitera
CZYTAJ DALEJ

Jasnogórska wieża nie tylko dla odważnych

2025-07-18 16:52

[ TEMATY ]

Jasna Góra

wieża

BPJG

Jasnogórska wieża

Jasnogórska wieża

Ma ponad 106 metrów wysokości i prowadzi na nią ponad pół tysiąca schodów.

Wieża jasnogórska w okresie letnim dostępna jest dla zwiedzających codziennie od godz. 8:00-16:00. Pielgrzymi nawet ci, którzy mają lęk wysokości podejmują trud i zapewniają, że widok z góry zapiera dech w piersiach.
CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

REKLAMA

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję