Reklama

Wiadomości

Pomóżmy chrześcijanom w Ziemi Świętej

Niedziela Ogólnopolska 9/2024, str. 6

[ TEMATY ]

Pro Terra Sancta

Gaziako

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

Ziemia Święta to nie tylko historyczne miejsca naznaczone obecnością Chrystusa, to także nasi bracia i siostry chrześcijanie, którzy nierzadko są potomkami bezpośrednio słuchających nauk Jezusa z Nazaretu. Mimo że stanowią niewielką grupę wobec muzułmańskiej większości, żyli w pokoju z sąsiadami. Dziś razem z nimi cierpią i są mordowani. Skutkiem obecnego konfliktu są bombardowania, odcięcie od zewnętrznej pomocy i blokada granic. Obszar Strefy Gazy został niemal zrównany z ziemią. Wspólnota katolicka chroni się w ostrzeliwanym kościele Świętej Rodziny. Brakuje jedzenia i wody, domy zostały zburzone, ludzie stracili dach nad głową i pracę.

Zakon Rycerski Świętego Grobu w Jerozolimie (bożogrobcy) wraz z Instytutem NIEDZIELA i Fundacją Instytut Mediów rozpoczęły dzieło pod nazwą „Pro Terra Sancta – wsparcie dla chrześcijan w Ziemi Świętej”. Bożogrobcy jako zakon kontynuują tradycje rycerzy krzyżowych, troszczących się niegdyś o miejsca święte i chrześcijan w Palestynie.

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Na łamach Niedzieli, na portalu niedziela.pl oraz w naszych mediach społecznościowych regularnie będą się ukazywać materiały opisujące sytuację w Strefie Gazy, na obszarze Autonomii Palestyńskiej oraz Państwa Izrael. W ten sposób, przez Fundację Instytut Mediów, chcemy zebrać fundusze, które zostaną przekazane do dyspozycji pasterza katolików w Ziemi Świętej – kard. Pierbattisty Pizzaballi, patriarchy łacińskiego Jerozolimy. On najlepiej zna potrzeby swoich wiernych.

Jednym z wielkopostnych drogowskazów do świętości i owocnego przeżycia Wielkiego Postu jest jałmużna, czyli dar z siebie. Tych, którzy mogą podzielić się swymi pieniędzmi, zapraszamy do włączenia się w zbiórkę funduszy. Tych, którzy sami żyją skromnie i nie mogą materialnie wesprzeć dzieła pomocy, prosimy o wsparcie modlitewne dla naszych braci i sióstr w Ziemi Świętej.

2024-02-27 11:02

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Ziemia Święta wciąż płonie

Niedziela Ogólnopolska 9/2024, str. 6-8

[ TEMATY ]

Ziemia Święta

Pro Terra Sancta

Archiwum ks. Piotra Żelazki

Zanim będziemy mogli mówić o przyszłości tego regionu, musimy zadbać o teraźniejszość, a tą jest w tej chwili potrzeba pomocy humanitarnej na podstawowym poziomie – podkreśla ks. Piotr Żelazko, wikariusz patriarchalny Jerozolimy dla katolików języka hebrajskiego.

Margita Kotas: Z niepokojem śledzimy wojnę, która trwa w Ziemi Świętej, a która wybuchła w wyniku bezprecedensowych ataków Hamasu z 7 października ub.r. Każda niewinna ofiara tego konfliktu przeżywa prawdziwy dramat, ale naszą szczególną troskę budzi los chrześcijan. Jak obecnie wygląda ich sytuacja?

Ks. Piotr Żelazko: Może z perspektywy Europy można zadać pytanie w ten sposób, ale na Bliskim Wschodzie nie czynimy różnicy między losem ludzi różnych religii. Los chrześcijan budzi taką samą troskę jak los muzułmanów i żydów.

CZYTAJ DALEJ

Jezus jest obecny zawsze, gdy oglądamy Go pod postacią chleba i wina. Wierzysz w to?

2024-04-15 14:23

[ TEMATY ]

homilia

rozważania

Karol Porwich/Niedziela

Rozważania do Ewangelii J 16, 16-20.

Czwartek, 9 maja

CZYTAJ DALEJ

37 lat temu w Lesie Kabackim rozbił się samolot Ił-62M „Tadeusz Kościuszko”

2024-05-09 07:29

[ TEMATY ]

lotnictwo

samolot

pl.wikipedia.org

Ił-62 w starych barwach PLL LOT (1978)

Ił-62 w starych barwach PLL LOT (1978)

37 lat temu, 9 maja 1987 r., w warszawskim Lesie Kabackim doszło do największej katastrofy w dziejach polskiego lotnictwa cywilnego. Zginęły 183 osoby - wszystkie, które znajdowały się na pokładzie. Katastrofa ponownie obnażyła dramatyczny stan bezpieczeństwa lotnictwa w krajach komunistycznych.

W drugiej połowie lat pięćdziesiątych po obu stronach żelaznej kurtyny trwały prace nad rozwojem samolotów odrzutowych dalekiego zasięgu. Jedną z pierwszych konstrukcji tego typu był sowiecki Iljuszyn Ił-62. Przeznaczony dla maksymalnie 195 pasażerów odrzutowiec został wprowadzony do służby w liniach Aerofłot w 1967 r. Wykorzystywano go do lotów transkontynentalnych oraz krajowych na najdalszych trasach, m.in. z Moskwy do Chabarowska i Władywostoku. W kolejnych latach wprowadzono zmodernizowaną wersję „M” z cichszymi silnikami. Iły i podobne do nich brytyjskie Vickersy VC10 (struktury były na tyle zbliżone, że podejrzewano Sowietów o kradzież technologii) charakteryzowały się wyjątkową konstrukcją. Obie maszyny posiadały aż cztery silniki na ogonie. W przypadku dużej awarii, np. pożaru jednego z silników, wszystkie pozostałe były narażone na szybkie zniszczenie.

CZYTAJ DALEJ

Reklama

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję