Reklama

Wiadomości

Ponad 21 tys. internautów przeciw świątecznym zakupom w Empiku

"W bożonarodzeniowej kampanii Empiku zatrudniono satanistę - p. Darskiego oraz p. Czubaszek, która o aborcji swoich dzieci mówi "cudownie, że to zrobiłam" - alarmują twórcy internetowej akcji "Świątecznych zakupów nie robię w Empiku". Wg danych z 18 listopada, akcję poparło już ponad 21 tys. internautów. To wynik po 5 dniach prowadzenia kampanii w sieci.

[ TEMATY ]

akcja

GRAZIAKO/Niedziela

Bądź na bieżąco!

Zapisz się do newslettera

13 listopada zainaugurowano akcję "Świątecznych zakupów nie robię w Empiku". To odpowiedź intenautów na zaangażowanie w świąteczną akcję muzyka Adama Nergala Darskiego, firmującego niegdyś swoim wizerunkiem napój energetyczny "Demon", oraz aktorki Marii Czubaszek, publicznie mówiącej: "dzięki Bogu, że dokonałam dwóch aborcji".

Inicjatorzy akcji przypominają kontrowersyjne zdania Darskiego i Czubaszek - twarzy świątecznej akcji sieci Empik: "Pokazałem Bogu środkowy palec", "Dorośli ludzie mogą uprawiać grupowy seks w upojeniu alkoholowym". Maria Czubaszek natomiast przyznaje otwarcie, że nie lubi dzieci i woli być "zimną suką, niż matką-Polką". Publicznie wyraża także zadowolenie z dokonanych dwóch aborcji, mówiąc: "Nigdy z tego powodu nie miałam traumy, tylko mówiłam: Boże, jak to cudownie, że ja to zrobiłam"

Pomóż w rozwoju naszego portalu

Wspieram

Empik w związku z protestem wydał oświadczenie, w którym czytamy, że kampania nie ma wymiaru religijnego i nawiązuje wyłącznie do tradycji obdarowywania się prezentami. "Zamiarem kampanii nie było obrażanie uczuć religijnych i światopoglądowych naszych odbiorców, ani celowe budowanie całej komunikacji na postaciach, które wywołują kontrowersje swoimi prywatnymi poglądami. Przykro nam, że niektórzy bohaterowie naszej kampanii reklamowej wzbudzili w odbiorcach negatywne emocje - co na pewno nie było naszym celem" - czytamy w oświadczeniu.

Empik zapewnia przy tym, że mimo protestów internautów nie zmieni swojej świątecznej kampanii. "Nie możemy się zgodzić na wprowadzanie cenzury – bo tego de facto domagają się od nas uczestnicy bojkotu. Usunięcie z kampanii dwóch osób, które nie odpowiadają ich światopoglądowi byłoby de facto taką właśnie cenzurą".

Do kontrowersyjnej reklamy odniósł się w rozmowie z Radiem Warszawa także arcybiskup warszawsko - praski, Henryk Hoser: "Chodzi o desakralizację Świąt Bożego Narodzenia. Nie może to być tolerowane. To jest komercyjne wykorzystywanie wartości i tradycji chrześcijańskich oraz laicyzacja świąt, bardzo widoczna na Zachodzie. W Stanach Zjednoczonych przestano wysyłać kartki z pozdrowieniem „Merry Christmas”, tylko mówi się „Szczęśliwych świąt końca roku”. Jest to bardzo niedobre zjawisko ponieważ pozbawia święta Bożego Narodzenia jego istotnej treści, która ma odniesienie do naszego konkretnego życia".

Reklama

Organizatorzy internetowej akcji na profilu Facebook mówią jasno, że "jeśli Empik pragnie do swojej reklamy zatrudniać osoby promujące demoralizację i prawo do bezkarnego mordowania dzieci - my nie będziemy w te święta robić tam zakupów" . "Dołącz do nas - pokaż, że nie godzisz się na promowanie zła!" - zachęcają na swoim profilu.

Akcja polega na "laikowaniu" strony "Świątecznych zakupów nie robię w Empiku " na Facebooku i udostępnianiu informacji o niej na swoim prywatnym profilu. W ciągu pięciu dni trwania akcji zrobiło to 21 135 osób.

Nergal i Czubaszek są twarzami drugiej odsłony kampanii "Empik każdego inspiruje inaczej". Czy protest wpłynął w jakiś sposób na właścicieli sieci? Póki co da się zauważyć zmianę retoryki. Przed rozpoczęciem internetowego protestu, sieć informowała o "świątecznej odsłonie kampanii", po rozpoczęciu akcji o "nowej odsłonie kampanii". Inicjatorzy protestu tę zmianę skomentowali następująco: "Obornik nazwany różą nie zmieni swojego zapachu!".

W kampanii, poza Adamem Darskim i Marią Czubaszek, biorą udział Cezary Pazura i Dawid Kwiatkowski.

2014-11-18 16:53

Oceń: 0 0

Reklama

Wybrane dla Ciebie

Modlitwa za życie

Niedziela kielecka 12/2014, str. 5

[ TEMATY ]

akcja

Magdalena Niebudek

5 marca w Środę Popielcową zaczęła się wielka modlitwa za życie poczęte. 40 dni każdej godziny inna osoba w Polsce czy na świecie podejmie walkę w obronie nienarodzonych i bezbronnych. Potrzeba 960 osób, by modlitwa płynęła nieustannie przez cały Wielki Post. Cały czas można się przyłączyć drogą internetową. Z koordynatorem akcji ks. Karolem Starczewskim rozmawia Katarzyna Dobrowolska

KATARZYNA DOBROWOLSKA: – W ubiegłym roku w akcję 40 Dni dla Życia włączyło się 4 tys. osób. Czy zdaniem Księdza, świadczy to o zwiększeniu się troski i odpowiedzialności za życie nienarodzonych, większej świadomości, jak wielkim złem jest zabijanie nienarodzonych?

CZYTAJ DALEJ

Zmiany kapłanów 2024 r.

2024-05-22 15:45

[ TEMATY ]

zmiany księży

zmiany personalne

zmiany kapłanów

Karol Porwich/Niedziela

Maj i czerwiec to miesiąc personalnych zmian wśród duchownych. Przedstawiamy bieżące zmiany księży proboszczów i wikariuszy w poszczególnych diecezjach.

Biskupi w swoich diecezjach kierują poszczególnych księży na nowe parafie.

CZYTAJ DALEJ

Czy religia i etyka przestały wpływać na średnią ocen uczniów?

2024-05-31 08:00

[ TEMATY ]

katecheza

felieton

korepetycje z oświaty

religia w szkołach

Red.

Andrzej Sosnowski

Andrzej Sosnowski

Uczniowie oficjalnie zakończą naukę 21 czerwca 2024 i udadzą się na dwumiesięczne wakacje. Na ostatniej prostej, to właśnie ocena z religii lub etyki będzie miała wpływ, czy dzieci opuszczą mury szkoły ze świadectwem z czerwonym paskiem. Pozornie błahy problem staje się zatem niezwykle istotny dla uczniów oraz rodziców.

Świadectwo z czerwonym paskiem i średnia arytmetyczna

CZYTAJ DALEJ

Reklama

Najczęściej czytane

W związku z tym, iż od dnia 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) uprzejmie Państwa informujemy, iż nasza organizacja, mając szczególnie na względzie bezpieczeństwo danych osobowych, które przetwarza, wdrożyła System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji w rozumieniu odpowiednich polityk ochrony danych (zgodnie z art. 24 ust. 2 przedmiotowego rozporządzenia ogólnego). W celu dochowania należytej staranności w kontekście ochrony danych osobowych, Zarząd Instytutu NIEDZIELA wyznaczył w organizacji Inspektora Ochrony Danych.
Więcej o polityce prywatności czytaj TUTAJ.

Akceptuję